Nu ska ni få läsa!
Begav mig mot Bengans idag. Förutom vissa klassiska skivor i butiken (sådana som alltid finns) var det nästan inget som lockade. Jag var nästa beredd att lämna utan köp och då såg jag den - Without A Word. Helt nya skivan av Hank Marvin (The Shadows). Det var ett måste så den köpte jag.
Jag vet att en bekant gillar The Shadows så jag MMS:ade bild på skivan och får en bild tillbaka. Det var ett personligt signerat foto på Hank Marvin!
När jag sedan går hemåt passerar jag en gammal liten skivbutik. Ägaren står kan utanför och måste sett min lilla skivpåse. Han började pratade och bjöd mig in i butiken. Då jag antar att mycket av hans pengar är fast i fysiska skivor/LP behövde några kronor för en köttbit. Jag köpte "Runda Bords Soulhits" (1998) av honom. Kanske mest för att vara snäll. Jag visade min skiva av Hank Marvin och han blev lyrisk. Tydligen är det just hans stil. 50 LP hade han själv med The Shadows och liknande. Han rekommenderade mig även liknande gamla 60-tals band. Tänk så livet bli ibland