Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Sidofråga till tråden (som jag tror inte är tillräckligt stor för att skapa en egen tråd om).
Här är vi ett antal som fortfarande köper CD, LP, Vinyl och dylikt. Att ha en mindre samling är inget problem för dom flesta (100-200 stycken), men vid något antal börjar det ta mycket plats. Man börjar få skivor man sällan eller aldrig lyssnar på längre. Kanske att man köpt tio skivor av ett band/artist man totalt tröttnat på som står och dammar.
Hur gör ni? Sparar ni på allt eller rensar ni efter behov? Tyvärr är det inga större pengar i det mesta utöver udda utgåvor så att sälja är ofta en stor förlust. Betalat 149 kronor för något och få 25 tillbaka i byte i lokal butik för något i bra skick. Ingen asbra deal precis. Pengarna lockar inte..
Säg att ni samlar på en specifik artist och kommer över en skiva ni verkligen inte gillar. Behåller ni den för samlandet eller gör ni er av med den när ni inser att den bara tar plats?
Är det någon artist eller skivbolag vars utgivning jag samlar på så behåller jag allt, även om det är någon skiva som inte faller mig i smaken. I övrigt har jag inga problem att göra mig av med skivor som jag tröttnat på även om jag gör en nettoförlust.