2017-01-25, 19:11
Medlem
Samizdats avatar
Köpte nyss Oh Hiroshimas In Silence We Yearn på vinyl.

Går att lyssna på här: https://youtu.be/RJCLnFOfFKQ
Citera
2017-01-30, 15:47
Medlem
Geomeisters avatar
Två yngre tjejer fick mig att stanna. Dom visade en lapp. Längst ner på lappen stod det "Bengans" vilket ena tjejen pekade på. Tjejerna hade tur... För det var precis dit jag var på väg. Jag sa åt dom att följa efter mig och så blev det.

Väl i butiken köpte jag Black Sabbaths Live Evil. Live-skivan som gjorde att första Ronnie James Dio-eran slutade efter X-antal problem.

Jag bläddrar alltid i Neil Young sektionen, men känner att det börjar bli svårare att hitta något som verkligen lockar. Därför tog jag steget till Crosby, Stills, Nash & Young och deras skiva Déjà Vu

Slutligen blev det Eric Claptons Slowhand också
Citera
2017-01-30, 21:09
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Två yngre tjejer fick mig att stanna. Dom visade en lapp. Längst ner på lappen stod det "Bengans" vilket ena tjejen pekade på. Tjejerna hade tur... För det var precis dit jag var på väg. Jag sa åt dom att följa efter mig och så blev det.

Väl i butiken köpte jag Black Sabbaths Live Evil. Live-skivan som gjorde att första Ronnie James Dio-eran slutade efter X-antal problem.

Jag bläddrar alltid i Neil Young sektionen, men känner att det börjar bli svårare att hitta något som verkligen lockar. Därför tog jag steget till Crosby, Stills, Nash & Young och deras skiva Déjà Vu

Déjà Vu funkar men första är bättre. Snäppet!
Citera
2017-01-31, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateWatchband
Déjà Vu funkar men första är bättre. Snäppet!

Bägge dessa skivor är mycket bra köp.
Citera
2017-01-31, 08:58
Medlem
Sikkans avatar
Testament - Dark roots of the earth, Fear factory - Genexus (gold limited edition LP) samt Kataklysm - Of Ghosts and Gods (white/transparent limited edition LP)
Citera
2017-01-31, 16:14
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:

Vad hände med tjejerna då?
Citera
2017-01-31, 16:19
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Vad hände med tjejerna då?

Inte så mycket befarar jag. Dom fick hänga efter mig. Sedan gick dom runt i butiken lite. Tog någon selfie. Dessa tjejer var öststatare (skulle jag chansa på..). Lite kul att just Bengans var ett av deras primära mål i Stockholm!
Citera
2017-01-31, 16:22
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Inte så mycket befarar jag. Dom fick hänga efter mig. Sedan gick dom runt i butiken lite. Tog någon selfie. Dessa tjejer var öststatare (skulle jag chansa på..). Lite kul att just Bengans var ett av deras primära mål i Stockholm!

Östats kvinnor är ofta väldigt vackra,du skulle lagt in en stöt
Citera
2017-02-01, 10:21
Medlem
Rebali179s avatar
Genesis ‎– We Can't Dance 2 LP
Iron Butterfly ‎– In-A-Gadda-Da-Vida (splatter vinyl )

Citera
2017-02-01, 15:08
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Två fina samlingar från Ace Records på CD:
---
Och nu inleds det långsiktiga arbetet att få tag på de övriga 16 samlingarna i serien.

Bland de senaste dagarnas nyförvärv finns två av dessa samlingar. Även alla de andra nytillskotten är denna gång på CD:

Various: The Golden Age Of American Rock 'n' Roll Volume 8 (1999)
Various: The Golden Age Of American Rock 'n' Roll Volume 10 (2002)
Various: The Cruising Collection (Castle, 1990)
Luther Vandross: Songs (1994)
Crowded House: Woodface (1991)
Yanni: Devotion - The Best of Yanni (1997)
The Priests: Harmony (2009)
Sari Kaasinen: Emo (1998)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Östats kvinnor är ofta väldigt vackra,du skulle lagt in en stöt
Vackra och kultiverade, helt klart. Att besöka skivbutiker tyder på en kulturnivå långt över genomsnittet ...
Senast redigerad av Ördög 2017-02-01 kl. 15:44.
Citera
2017-02-02, 23:30
Medlem
Rebali179s avatar
Jerusalem - The Waiting Zone CD singel
Jerusalem - Volym Tre CD
Eddie Meduza - Rockabilly Rebel LP
Citera
2017-02-03, 15:52
Medlem
Geomeisters avatar
Hör och häpna vilken fest det blev på två skivbutiker idag! Hierye-Hierye!

Butik nummer ett bjöd på Jethro Tulls Living with the Past (2002). Min allra första live-skiva med bandet.

Även Soundtracket till Star Wars: Force Awakens (2015). Skrivet av självaste John Williams. Av någon anledning var inte soundtracket till senaste Star Wars skrivet av John Williams. Kan detta bli mannens sista verk åt Star Wars-serien tro?

Butik nummer två bjöd på helt rykande värsta Heavy Fire ifrån Black Star Riders. En skiva som släpptes idag. Ska bli intressant och se om det håller måttet av bandets två tidigare verk.

Sista, men minst lika intressant som någon annan av skivorna. Return to Ommadawn av Mike Oldfield (2017). Nästan lika färskt som föregående skiva. Lyssnade faktiskt på Five Miles Out medan jag köpte denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in