Kunde inte hålla mig ifrån skivmässan på Göta Källare i Stockholm idag. Det var kanske 10 # CD och 90 % Vinyl / LP som det bjöds på.
Mestadels var köparna medelålders, men även en och annan äldre samt yngre. Det var inte knökfullt där, men att intresset för köpta skivor är noll är bullshit. Det var rätt bra drag på folk och kan tänka mig att det under hela dagen rör sig om ett rätt stor samling människor. Tyvärr var det för mörkt i lokalen... Visserligen ger det aningen trevligare känsla, men det var nog för mörkt. 10-30 % ljusare i lokalen hade inte skadat. Dessutom var det trångt om man väl skulle leta.. Att ta sig runt var inga större problem. En mer öppen lokal hade jag föredragit där det får vara lite rum mellan olika försäljare på annat sätt.
Entrén var 30 kronor. Inget att bråka om direkt.
Själv köpte jag tre album.
1. California Breeds debut (och sannolikt enda skiva). Glenn Hughes på bas och sång, Jason Bonham på trummor och Andrew Watt på gitarr ifrån 2014.
2. Jeff Beck Groups Rough and Ready. Jag har inte alla skivor med Jeff Beck, men dom flesta. Det här var en av dom "viktiga" som jag saknade så denna amerikanska remaster kom väl till pass.
3. Through The Looking Glass med Toto. Bandets kanske minst Toto-iga album. En cover-skiva med hyllningar till Steely Dan, Eric Clapton, Stevie Wonder, Bob Marley, Elton John m.fl. Inte en favoritskiva bland fansen som jag förstått det, men en av bandets svårare att få tag på. Kändes given även den. Fick den även billigare än förväntat.