2009-08-24, 14:00
Medlem
Har en HP Mini 2133, antagligen är det moderkortet som bränts och jag behöver lämna in den på lagning, support var skit och nu frågar jag här, om man ska lämna in en dator från HP till reparation, hur går man tillväga? Hörde nåt om återförsäljare - vad betyder återförsäljare? >_>
Citera
2009-08-24, 14:07
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahjong
Har en HP Mini 2133, antagligen är det moderkortet som bränts och jag behöver lämna in den på lagning, support var skit och nu frågar jag här, om man ska lämna in en dator från HP till reparation, hur går man tillväga? Hörde nåt om återförsäljare - vad betyder återförsäljare? >_>

Har du garanti kvar på datorn kontaktar du stället där du köpte den, har du försäkring på den kontaktar du ditt försäkringsbolag.
Annars är det bara att lämna in den till närmaste ställe som säljer HP-datorer. En återförsäljare är helt enkelt en butik som säljer HP
Citera
2009-08-24, 14:21
Medlem
Jag tror att jag har garanti, det följde med en liten bok när jag köpte datorn där det står " Om din hp märkta maskinprodukt inte fungerar som den utlovats ovan kan du som enda ersättning få den reparerad eller utbytt, yadayada...Jag köpte den på Webhallen, så det är bara att gå in i deras lokal, snacka med expediten och visa upp boken där allt garanti-tjaffs står? (Har aldrig gjort nåt sånt här innan), så skickar dom den vidare? O' kostar det nånting att lämna in den?
Citera
2009-08-24, 14:47
Medlem
Du hår tillbaka till butiken med din trasiga dator och tar med ditt kvitto och visar upp för expediten i kassan, sen säger du att "den här datorn är trasig och behöver repareras".

Och varför skulle just moderkortet ha bränts? Har du spillt ut ett glas Coca-Cola i den?
Senast redigerad av Pumpferhuhne 2009-08-24 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in