2009-08-24, 11:31
Medlem
Råttan!s avatar
Dax för en ny mobil, det som jag vill ha den till är ringa, smsa, lyssna på musik, gps, köra facebook och msn över wifi. Kameran är inte speciellt viktig. Har halebop kontantkort och vill fortsätta med det så jag kommer köpa den utan abbonemang. Nån som vet om det är möjligt att köra facebook och msn med halebop kontantkort eller blir det svindyrt?

Är lite sugen på en touch screen, aldrig haft en sån, men hur funkar dom att skriva sms på? Vill att det ska vara smidigt att skriva sms, har tidigare haft en sony ericsson och nu senast testat en nokia men jag tycker det är skitdrygt att skriva sms på nokia, kanske en vanesak men ändå.

Den telefonen jag lutar mest åt just nu är htc hero, men läste testet på m3 att facebook och msn inte funkar så bra till det, nån som har erfarenheter av det? Eller tror ni det är något som kommer fixas?
Hur funkar den annars med att lyssna på musik, smsa, köra gps osv?

Eller har ni något annat förslag?
Citera
2009-08-24, 11:41
Medlem
Skullheads avatar
Ska du skicka mycket sms så kan du skippa touch screen direkt, har haft 2 st, nu senast en HTC Touch Diamond och sålde skiten för ett par dagar sedan. Så jävla värdelöst att skriva sms med pekpinne.
Citera
2009-08-24, 11:48
Medlem
Råttan!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Ska du skicka mycket sms så kan du skippa touch screen direkt, har haft 2 st, nu senast en HTC Touch Diamond och sålde skiten för ett par dagar sedan. Så jävla värdelöst att skriva sms med pekpinne.

Ja, med pekpinne förstår ja att det blir drygt. Men vanlig touch med fingrarna? Är det snabb responstid på "knapparna" så man kan smsa med vanlig fart ungefär?
Citera
2009-08-24, 11:50
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
Ja, med pekpinne förstår ja att det blir drygt. Men vanlig touch med fingrarna? Är det snabb responstid på "knapparna" så man kan smsa med vanlig fart ungefär?

Den enda telefonen jag sett själv som har touch för enbart fingrarna är Iphone, vet inte om några andra har det.

på HTC Diamond så var det bara att glömma att skriva med fingrarna, så jävla lätt att trycka fel så det är löjligt.

Det tog mig minst 3 gånger så lång tid att smsa med touch än med vanlig
Citera
2009-08-24, 11:55
Medlem
PacmanSwes avatar
En polare har en HTC touch diamond 2 (även jag ska köpa en).

Den funkar bra att skriva sms med på med fingrarna. Du kan ställa in tangenterna så att dom ska passa dig bra.

Men köp fan inte 1an!
Citera
2009-08-24, 11:57
Medlem
Råttan!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
En polare har en HTC touch diamond 2 (även jag ska köpa en).

Den funkar bra att skriva sms med på med fingrarna. Du kan ställa in tangenterna så att dom ska passa dig bra.

Men köp fan inte 1an!

Är den bättre än htc hero?
Citera
2009-08-24, 12:12
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Den enda telefonen jag sett själv som har touch för enbart fingrarna är Iphone, vet inte om några andra har det.

på HTC Diamond så var det bara att glömma att skriva med fingrarna, så jävla lätt att trycka fel så det är löjligt.

Det tog mig minst 3 gånger så lång tid att smsa med touch än med vanlig
Hade du frågat mig så hade jag tipsat dig om Finger Keyboard Är ett tangentbord som är väldigt anpassningsbart, finns skins som heter XL för folk med större fingrar som gör att man kan smsa i Landscape mode med stora fina knappar.

Kör det själv på min Touch HD, klarar mig inte utan nu

Till TS, det kommer garanterat bli väldigt dyrt och ovärt att köra msn och surfa med kontantkort.
Citera
2009-08-24, 12:20
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hade du frågat mig så hade jag tipsat dig om Finger Keyboard Är ett tangentbord som är väldigt anpassningsbart, finns skins som heter XL för folk med större fingrar som gör att man kan smsa i Landscape mode med stora fina knappar.

Kör det själv på min Touch HD, klarar mig inte utan nu

Till TS, det kommer garanterat bli väldigt dyrt och ovärt att köra msn och surfa med kontantkort.

Hade finger keyboard ett tag, men tyckte det var värdelöst. Det är så lätt att komma åt de andra tangenterna iom att dom inte är fysiska, så man måste kolla på skiten hela tiden. På en vanlig telefon skriver jag i 200km/h typ utan att kolla var jag trycker
Citera
2009-08-24, 13:21
Medlem
Svejsares avatar
Har en polare som provat HTC Hero genom företaget, den är tydligen ganska värdelös och överhypad!

Jag kör Samsung UltraTouch, helt perfekt tycker jag!
Citera
2009-08-24, 13:22
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Hade finger keyboard ett tag, men tyckte det var värdelöst. Det är så lätt att komma åt de andra tangenterna iom att dom inte är fysiska, så man måste kolla på skiten hela tiden. På en vanlig telefon skriver jag i 200km/h typ utan att kolla var jag trycker
Mjo, jag håller med dig om att det är krångligt ibland. Men kör jag den i landscape och med XL-tangenter så trycker jag aldrig fel faktiskt, går riktigt fort då.

Men att skriva samtidigt som man kör bil går ju fetbort
Citera
2009-08-24, 13:56
Medlem
OK, jag köpte en HTC Hero förra veckan och fick min 3gs i tisdags, så jag har provat båda rätt grundligt.

HTC Hero är den första riktigt bra Androidtelefonen enligt mej. Den har grymma funktioner, ett fantastiskt UI och en helt öppen plattform (till skillnad från Apple...) - jag kodade ett testjavaprogram och drog över det med HTC's synk utan problem direkt. Kameran är klart bättre, och en del telefonfunktioner, som slå i addressbok och bläddra bland SMS funkar bättre i Hero, tycker jag. Menusystemer är mkt fetare också, man kan ställa in startsidan hur man vill, lägga till och ta bort widgets etc, jämfört med iPhonens rätt låsta look'n'feel.

Dock är det ingen iPhone... Android Market är kasst, finns inte mycket apps alls jämfört med iTunes. Den är klart långsammare, eftersom HTC har slängt i gammal hårdvara. Det hackar ibland och menybyten går långsammare. Inte tokmkt men det märks. Sen är, för mej, den totala användarupplevelsen klart bättre i iPhone enligt mej - iTunes, apps, sync etc. Det väger upp friheten med android, just nu i alla fall.

För mej blir det att köra med iPhone, trots allt. Om Spotify blir rejectad av Apple hade det kunnat få mej att switcha, men nu har jag jailbreakat och kör Spot, det funkar jättebra.
Citera
2009-08-24, 16:44
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
Är den bättre än htc hero?

Nja, jag vet inte. Skulle tippa på att hero är lite vassare. Men sen är ju priset en fråga i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in