2009-08-23, 23:28
Medlem
paimons avatar
har nyss byggt en ny dator prosessorn är ny och hårddisken
Moderkortet är ganska nytt med ASUS P5Q PRO.
Jag vill komma in till bios men det funkar inte!
har försökt med ett USB tagentbord och ett ps2 tagentbord men inget händer fast det lyser på tagentborden.
eftersom jag inte kommer in i bios och ändra BOOT så tar den inga skivor heller utan den kommer bara till en svart ruta som säger:
"Tryck på Del" för att starta setup datorn kommer att stängas av om 15 sec

vad gör jag för fel?
Citera
2009-08-23, 23:32
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paimon
har nyss byggt en ny dator prosessorn är ny och hårddisken
Moderkortet är ganska nytt med ASUS P5Q PRO.
Jag vill komma in till bios men det funkar inte!
har försökt med ett USB tagentbord och ett ps2 tagentbord men inget händer fast det lyser på tagentborden.
eftersom jag inte kommer in i bios och ändra BOOT så tar den inga skivor heller utan den kommer bara till en svart ruta som säger:
"Tryck på Del" för att starta setup datorn kommer att stängas av om 15 sec

vad gör jag för fel?
Är alla ström kablar inkopplat. Då menar jag ström till modekortet. Både 20/24 pinnar o sedan 2*4/6 pinnar precis vid cpu. Att den stänger av att ett tecken på att den inte för tillräckligt ström
Citera
2009-08-23, 23:38
Medlem
paimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Är alla ström kablar inkopplat. Då menar jag ström till modekortet. Både 20/24 pinnar o sedan 2*4/6 pinnar precis vid cpu. Att den stänger av att ett tecken på att den inte för tillräckligt ström

har ett 500w med 20pins men anslutningen är ett 24pins men jag har kopplat en 4pins brevid 20pins det står 20+4pins det borde ju funka sen har jag en 4pins över prossessorn men den finns plats för en 8pins där
Citera
2009-08-23, 23:46
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paimon
har ett 500w med 20pins men anslutningen är ett 24pins men jag har kopplat en 4pins brevid 20pins det står 20+4pins det borde ju funka sen har jag en 4pins över prossessorn men den finns plats för en 8pins där
Jepp även den 8pins ska sätta i. Det r ett måste . Har själv ett asus p45q pro. kontakten vid cpu har ett ledigt 4 pins o ett 4 pins me ett svat plast bit ovan på. Ta bort den o sätt i bägge 2*4 pins.
Citera
2009-08-27, 17:10
Medlem
paimons avatar
ok gjorde så här: 20+4pins i den stora och så köpte jag en adapter för 4:an över prosessorn allså en 4 till 8pins men problemet kvarstår den vill absolut inte ta emot order från keyborden... så jag kommer ingen stans!
kan det vara moderkorts problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in