2009-08-23, 22:20
Medlem
StrikerLees avatar
hej, installerade ubuntu idag på datorn idag. fint operativsystem.

men när jag ska installera något, uppdatera så står det att jag inte har tillräckligt med utrymme. jag har över 200gig plats kvar. och sen undrar jag detta med Amsn. fattar inte riktigt hur man installerar det. får bara massa konstiga filer som inte installeras :S

om nån vet vad som är fel vore jag tacksam för svar =)

//StrikerLee
Citera
2009-08-23, 22:26
Medlem
klasklätters avatar
Kod:
sudo apt-get update
sudo apt-get install amsn

Funkar inte det får du leta upp på annat håll var man hittar amsn. (Ifall det inte funkar finns inte amsn i de servrar du har adress till)

Jag kan rekommendera pidgin som msnklient - pidgin stödjer även en hel del andra protokoll.
Citera
2009-08-23, 22:28
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter
Kod:
sudo apt-get update
sudo apt-get install amsn

Funkar inte det får du leta upp på annat håll var man hittar amsn. (Ifall det inte funkar finns inte amsn i de servrar du har adress till)

Jag kan rekommendera pidgin som msnklient - pidgin stödjer även en hel del andra protokoll.

vart skriver jag inn denna kod?
Citera
2009-08-23, 22:30
Medlem
klasklätters avatar
oj sorry, terminalen.

tryck alt+f2 så kommer det upp en ruta, skriv 'gnome-terminal' i den och tryck enter. Efter du har fyllt 'sudo apt-get update' så måste du skriva in ditt lösenord.

Ditt problem med HDD'n kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men formodligen har du partionerat konstigt.
Citera
2009-08-23, 22:31
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter
oj sorry, terminalen.

tryck alt+f2 så kommer det upp en ruta, skriv 'gnome-terminal' i den och tryck enter. Efter du har fyllt 'sudo apt-get update' så måste du skriva in ditt lösenord.

Ditt problem med HDD'n kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men formodligen har du partionerat konstigt.

okej, tack så mycket för hjälpen!!
Citera
2009-08-23, 22:33
Medlem
klasklätters avatar
NP, lycka till.

Ubuntu har ett eget forum både på engelska och svenska med mycket kunnigt folk. Om du har mer frågor så råder jag dig att kolla där då dom kan hjälpa dig snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in