2009-08-23, 22:11
Medlem
jerkuss avatar
Tjäna

Stötte när jag för kanske en halvtimme sen kom hem till Reimersholme på några två piketbilar på olika platser på ön. Poliser stod här och där och pratade med folk. När jag var utanför min port kom en polis förbi, hon frågade om jag hört några smällar i närheten. Jag förklarade att jag precis kommit hem, och hon sa att någon går runt och smäller av krutladdningar i Hornstullsområdet, och har så gjort de senaste tre dagarna. Hon tog mitt namn och bad mig hålla ögonen öppna.

Nu för tio minuter sen hörde jag faktiskt en smäll från Liljeholmenhållet, eventuellt vid Bergssunds strand. Någon som känner till mer om detta eller bor i sagda kvarter, och har hört smällar?
Citera
2009-08-23, 22:27
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Tjäna

Stötte när jag för kanske en halvtimme sen kom hem till Reimersholme på några två piketbilar på olika platser på ön. Poliser stod här och där och pratade med folk. När jag var utanför min port kom en polis förbi, hon frågade om jag hört några smällar i närheten. Jag förklarade att jag precis kommit hem, och hon sa att någon går runt och smäller av krutladdningar i Hornstullsområdet, och har så gjort de senaste tre dagarna. Hon tog mitt namn och bad mig hålla ögonen öppna.

Nu för tio minuter sen hörde jag faktiskt en smäll från Liljeholmenhållet, eventuellt vid Bergssunds strand. Någon som känner till mer om detta eller bor i sagda kvarter, och har hört smällar?

Vad för smäll hörde du? Dom bygger ju mycket på Liljeholmen! Typ en dov smäll eller?
Citera
2009-08-23, 22:29
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Vad för smäll hörde du? Dom bygger ju mycket på Liljeholmen! Typ en dov smäll eller?

Jo, den var rätt dov. Men om det vore byggsmällar vore det ju lustigt att polisen inte skulle vara informerade om det.
Citera
2009-08-23, 22:53
Bannlyst
bygget av citybanan kanske?
Citera
2009-08-23, 23:19
Medlem
Bulawayos avatar
Min mor rinde mig tidigare idag och berättade att hon hört en rejäl smäll utanför huset, sprang ut på balkongen och såg ett stort träd som fallit över bilar och förstört balkonger. Polis och brandkår var snabbt på plats och spärrade av. Hon utgick från att smällen hon hörde var trädet, fast kan det vara så att det var någon som sprängde sönder det? Ingen aning än så länge, men det låter spännande.

Edit: citybanan sprängs mest nattetid vad jag vet. Dagtid är de flesta smällarna från sprängningarna under Högalidskyrkan.
Citera
2009-08-23, 23:26
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-Hustler
bygget av citybanan kanske?

Som jag skrev ovan: Det kan säkert vara något bygge, men var det byggsmällar vore det ju lustigt att polisen inte skulle vara informerade om det.

Citat:
Min mor rinde mig tidigare idag och berättade att hon hört en rejäl smäll utanför huset, sprang ut på balkongen och såg ett stort träd som fallit över bilar och förstört balkonger. Polis och brandkår var snabbt på plats och spärrade av. Hon utgick från att smällen hon hörde var trädet, fast kan det vara så att det var någon som sprängde sönder det? Ingen aning än så länge, men det låter spännande.

Ja, och det är visst lite snurr på snutarna här just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in