Hej!
Undrar bara om någon vet ifall det det finns någon som gjort för Stålmannen vad Frank Miller gjorde för Batman? Har blivit rejält biten av DC-karaktärer, vore soft att läsa en Stålmannen som är dysfunktionell och totalt utan hämningar(ungefär lite som han framställs i DK).
Jag har för mig att jag läst enstaka sidor men inga stora projekt. Jag kan ha helt fel, men mig veterligen finns inga album på det temat. Stålmannen är ju så jävla präktig som vi vet.
Jag läste en miniserie som hette Red Son eller något där dom leker med tanken på vad som skulle ha hänt om Stålis störtade i Sibirien istället för i Smallville. Den var ganska mörk för att vara stålmannen och slutar med en ganska kul vändning. Helt klart värd att kolla upp om man är förtjust i alternativa versioner på Batman, Superman och resten av DChjältarna.
Jag läste en miniserie som hette Red Son eller något där dom leker med tanken på vad som skulle ha hänt om Stålis störtade i Sibirien istället för i Smallville. Den var ganska mörk för att vara stålmannen och slutar med en ganska kul vändning. Helt klart värd att kolla upp om man är förtjust i alternativa versioner på Batman, Superman och resten av DChjältarna.
Jag kan rekommendera "Kingdom Come", om du inte har läst den. Stålis är ju inte direkt så dysfunktionell och mörk som FMs Batman, men lite åt det hållet.
Den är riktigt skön! Gillar inte stålis så mycket men den där är en pärla. Särskilt för Batmans framträdande (och mössa) i den!
Den vanliga Superman-tidningens nr #666 ("The Beast from Krypton") handlar om hur Stålis totalt går lös på allting som han är utled på i omgivningen. Bland annat spottar han ihjäl Lex Luthor, och krossar Jimmy Olsens hus för att lära honom att inte använda den där j-a signalklockan så mycket.
Nu finns det iofs en logisk förklaring på det hela:
Clark sover och drömmer alltihop
men den är ändå rätt kul läsning så länge det varar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!