• 1
  • 2
2009-08-23, 13:37
Medlem
krakkels avatar
Morsning kära fb'are!

Vet inte om jag postade rätt men here we go!

Jo nu är det så här att jag har under en längre tid varit ägare av en HP pavillion.
tyvärr ingen länk, kommer kanske senare men prestandan tror jag att jag har i bakhuvudet

Grafik: Gforce 8500GT
RAM: 3GB
Processor: Tror det är någon Intel celeron 64x2, i alla fall 2 kärnor.
Moderkort: ingen aning, mer info senare.

Nu till verkliga problemet. Dom sa på Onoff där jag köpte den att den skulle klara av de flesta spelen på de högsta inställningarna, skitbra tänkte jag så jag begav mig hemåt, fick allt och funka otroligt nog, installerade Call of duty 4.

Tro mig, det var den sämsta spelupplevelsen i mitt liv! frys lagg, chockerande fps och knappt spelbart! så nu sitter jag på upplösningen 640x480 tror jag, med allt på low...

Några tips skulle återge mitt hopp om en trevlig riktigt smooth spelupplevelse
Citera
2009-08-23, 13:40
Medlem
SureBets avatar
vad betalade du för den?

edit: kanske inte hjälpte så mycket men vill veta ändå haha

har du installerat drivrutiner till grafikkortet?
Citera
2009-08-23, 13:44
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Nu till verkliga problemet. Dom sa på Onoff där jag köpte den att den skulle klara av de flesta spelen på de högsta inställningarna

"Men... dom SA ju faktiskt så i butiken..."

Du kanske inte skulle ha varit så naiv och lyssnat på det dom sade i butiken, utan istället borde du ha frågat på något forum där du kan få tips av opartiska personer istället

Förövrigt stämmer säkert det dom sa. "Dom flesta spelen" har tillverkats från förra året och bakåt i tiden, alltså ska din dator inte ha några som helst problem att klara av dom

Tänk efter före nästa gång. Sen ser du till att installera grafikkortsdrivrutinerna till datorn också
Citera
2009-08-23, 13:45
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
vad betalade du för den?

edit: kanske inte hjälpte så mycket men vill veta ändå haha

har du installerat drivrutiner till grafikkortet?

Jag tror jag la en 6-7500 kr, och ja nyaste färskaste drivrutinerna men det funkar ändå inte
Citera
2009-08-23, 13:47
Medlem
krakkels avatar
Det va ändå ett halvår sen men nu jävlar orkar jag inte sitta och lira på nått jävla ps1 liknande spel
Citera
2009-08-23, 13:50
Medlem
Niklas_1980s avatar
Det där är faktiskt ett ganska dåligt grafikkort,
Citera
2009-08-23, 14:07
Medlem
krakkels avatar
men vaf*n får väl köpa nytt, vad rekommenderas som kretsar kring tusenlappen?
Citera
2009-08-23, 14:12
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:

köp en ordentlig dator för över 10kkr istället. "håller" längre och är mer prisvärd.
Citera
2009-08-23, 14:27
Medlem
Skulle aldrig i mitt liv bara gått in i en random elektronik affär och köpa en ihopsatt dator... Herregud vad dem lurar folk på pengar.

Köp egna dator delar på komplett.se och sätt sedan ihop den.

För 10 000 får du en grymt bra dator och om du ionte kan sätta ihop den själv finns det nästan alltid en kompis som kan.
Citera
2009-08-23, 14:33
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jassja

För 10 000 får du en grymt bra dator och om du ionte kan sätta ihop den själv finns det nästan alltid en kompis som kan.

Nästan alltid, inte tillräckligt bra odds
Citera
2009-08-23, 15:23
Medlem
pan.pans avatar
Eller! Så lämnar du tillbaka datorn och köper en bra stationär dator från Player for players, kan ge plats vid begäran, Köpte min där för 6.900 och its going strong. Har bara upplevt lagg på Company of Heroes när jag körde en virusskanning i bakgrunden (vid ETT tillfälle) och hur mycket jag än pressar datorn så går aldrig min arbetande värme över 55 grader. (40 grader(minimum på mätaren) vid "vilo tillstånd" dvs inga större grafiska program).

Men, det suger helt klart att köpa en dator som inte lever upp till det man önskade vid köptillfället.

Summering, Köp alldrig "bra" datorer från elgiganten, nettonet, siba ect. Kolla med datorbyggare istället.

Krav vid ett datorbygge är EDS armband / matta. (googla ESD skador om du vill veta mer).
Citera
2009-08-23, 15:43
Medlem
Citat:
Problmet är att datorn är plombad och att märkesdatorer kan vara kinkiga att uppgradera, annars finns det bra kort för runt 1000kr som t.ex GTS250 och HD4850

Det är ett känt problem att kedjorna säljer spelburkar med dåliga grafikkort och när ungarna ska spela crysis med julklappen funkar det inte.
Senast redigerad av kroppskultur 2009-08-23 kl. 15:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in