Citat:
Ursprungligen postat av MacGyver01
Det här är en riktig goding i form av en bok från 1985 skriven av en professor i kriminologi och en alkoholforskare:
Den Goda Fienden - Narkotikapolitik i Norden av Nils Christie och Kettil Bruun (ISBN 91 29 57199 5)
Det märkvärdiga med den är hur chockerande klarsynta författarna var, och hur lite som hänt sedan den kom ut.
Vad sägs om följande godbit som första mening: "En av de farligaste användningarna av narkotika är den politiska"
Jag skall inte sitta här och recensera, eftersom boken talar bäst för sig själv, så leta upp den och läs den. Jag har ett tryckt exemplar, så om någon är intresserad av att scanna och digitalisera kan ni väl PMa. (Kollar in någon gång per månad, så svar kan dröja.)
En bok om hur dålig narkotikapolitiken är i norden... tja google är gratis.
"chockerande klarsynta författarna var".. lol. du har ingen aning va?
Tråden suger och du postar i fel forumsdel om du vill ha nån engagemang. seriöst vem fan kommer leta upp boken för att läsa om nått man kan söka på google och dessutom så ändrar det inte ett dugg.
btw citat sög. politik är ett verktyg för makt, precis som religiösa institutioner då, därmed farlig pga att det är fel människor son får leka med verktygen. . inga nyheter.
jag skriver som ett sär ..