• 1
  • 2
2009-08-22, 22:32
Medlem
Mad Fer Its avatar
Hej
Hur får man reda på hur långt ett klockarmband är? Jag ska köpa en ny klocka som jag kan ha när jag arbetar, online och vill veta att den passar på min tjocka handled.
Har prövat googlat men hittar noll.

Tack!
Citera
2009-08-22, 22:35
Medlem
Keydjis avatar
Gå till en urmakare testa ett armband och kolla upp längden så får du nog en ganska bra uppfattning om vilken längd du behöver..
Citera
2009-08-22, 22:36
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keydji
Gå till en urmakare testa ett armband och kolla upp längden så får du nog en ganska bra uppfattning om vilken längd du behöver..

Du har helt rätt i det du säger. MEN det hjälper mig ändå inte då jag inte vet hur långt armbandet är på klockan jag ska köpa. För den jag ska köpa finns inte i sverige ( tror jag)
Citera
2009-08-22, 22:39
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Du har helt rätt i det du säger. MEN det hjälper mig ändå inte då jag inte vet hur långt armbandet är på klockan jag ska köpa. För den jag ska köpa finns inte i sverige ( tror jag)

Du mäter hur långt armbandet är inkl. uret. Denna siffra ska ligga i närheten av klockan du ska köpa.

Dessutom går det att ändra storleken på de flesta klockarmband, gör det inte det på den du ska köpa?
Citera
2009-08-22, 22:43
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Du mäter hur långt armbandet är inkl. uret. Denna siffra ska ligga i närheten av klockan du ska köpa.

Dessutom går det att ändra storleken på de flesta klockarmband, gör det inte det på den du ska köpa?
Fortfarande vet jag hur tjock min handled är, menj ag vet inte hur långt armbandet på klockanj ag ska köpa är. Däri ligger mitt problem.

Nej inte i detta fall då det är ett läderarmband på klockan.
Citera
2009-08-22, 22:44
Medlem
csts avatar
Måttband runt handleden borde ge dig en ungefärlig uppgift om armbandets längd. Glöm inte att räkna med klockan.
Citera
2009-08-22, 23:04
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Fortfarande vet jag hur tjock min handled är, menj ag vet inte hur långt armbandet på klockanj ag ska köpa är. Däri ligger mitt problem.

Nej inte i detta fall då det är ett läderarmband på klockan.

Armband + klockans längd = din handleds omkrets.
Citera
2009-08-22, 23:23
Medlem
JazzforMiless avatar
Det är inte svårt att köpa nytt läderband/justera metallänk.
Citera
2009-08-22, 23:56
Medlem
locmans avatar
Vad är det för klocka? Armbanden är ofta "väldigt" stora just för att de ska passa dom flesta efter justering, så har du inte extrema handleder är det troligen inga problem, du går bara till en urmakare och kortar ner länken när du fått hem uret.
Citera
2009-08-23, 00:17
Medlem
Mad Fer Its avatar
Jag känner att det jag säger inte går fram riktigt. Jag vet alltså att min handled är ~21cm i omkrets. Vad jag däremot inte vet är hur långt armbandet (inkl boett) på klockan är. Det är det jag vill kunna hitta på nätet.

Sen är det riktigt att det inte är svårt att köpa nytt armband, men känns inte kul att köpa ett "budget"armband till en lite dyrare klocka.

Jag tackar för era svar såhär långt,men än är jag inte riktigt i mål.
Citera
2009-08-23, 00:25
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Jag känner att det jag säger inte går fram riktigt. Jag vet alltså att min handled är ~21cm i omkrets. Vad jag däremot inte vet är hur långt armbandet (inkl boett) på klockan är. Det är det jag vill kunna hitta på nätet.

Sen är det riktigt att det inte är svårt att köpa nytt armband, men känns inte kul att köpa ett "budget"armband till en lite dyrare klocka.

Jag tackar för era svar såhär långt,men än är jag inte riktigt i mål.

Länka till klockan då!
Citera
2009-08-23, 00:39
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Länka till klockan då!
http://www.jacqueslemans.com/JLclassic.html

Första klockan till vänster
Citera
  • 1