Citat:
Ursprungligen postat av JeppeJeppa
Tjo alla!
Jag har länge velat börja kampsporta, dels för att det verkar vara en sjukt kul och fysiskt givande träningsform, och dels för att det kan uppkomma situationer då kunnandet av ett par schyssta kombinationer kan komma väl till användning ( Läs: självförsvar).
Kruxet i det hela är att jag av medicinska skäl inte får sparra, detta är helt uteslutet. Det är så känsligt att tillome fotboll är alldeles för "farligt" för mig att utöva.
Finns det överhuvudtaget någon kampsport där jag fortfarande kan uppnå mina mål med träningen, schysst fysisk, förmåga att försvara mig själv, samt att ha grymt kul, eller är det bara att glömma dehär?
Tackar på förhand för svar,
Jesper
Du kan ju gå i stort sett (sär skrivning?) vilken kampsport du vill, dock undvika all form av sparring och enbart köra mitsar osv. Min första spontana tanke då du säger självförsvar är att du är lite mer intresserad av biten med grepp och så?
Det kan ju bli väldigt svårt då du som du skriver ska undvika sparring. Men annars ser jag verkligen inga hinder som står i vägen för att köra nästan valfri kampsport.
Lycka till, alltid kul med intresse av en sådan sjyst sport=)