• 1
  • 2
2009-08-22, 19:19
Medlem
Arcanas avatar
Tja,

Har bara en kort fråga om det finns något program som kan använda till att styra program i Windows?

Och då syftar jag på att öppna exempelvis media player eller typ internet.

Kort sagt: Ett program där du skriver in vad du vill öppna.

tack på förhand
Citera
2009-08-22, 19:23
Medlem
Provade nyss att skriva in "winamp" i en DOS-prompt (CMD för er svenssons som inte kan nåt) och det funkade alldeles utmärkt... det ska funka lika bra med vilket program som helst under förutsättning att man vet vad programmet heter.

Nu var det ju iofs inte riktigt det som du ville ha svar på... givetvis vill du ha en RAT så att du kan fjärrstyra en dator eller hur?
Citera
2009-08-22, 19:26
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Provade nyss att skriva in "winamp" i en DOS-prompt (CMD för er svenssons som inte kan nåt) och det funkade alldeles utmärkt... det ska funka lika bra med vilket program som helst under förutsättning att man vet vad programmet heter.

Nu var det ju iofs inte riktigt det som du ville ha svar på... givetvis vill du ha en RAT så att du kan fjärrstyra en dator eller hur?

Jag vill kunna styra program på min egen dator. Cmd var intressant, något mer än programmet jag bör skriva för att det ska öppnas?
Citera
2009-08-22, 19:28
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Provade nyss att skriva in "winamp" i en DOS-prompt (CMD för er svenssons som inte kan nåt) och det funkade alldeles utmärkt...

Sitter du med Windows 98? Det är nämligen det senaste OS'et som hade nåt med DOS att göra. CMD är vad det är; kommando prompten. (Command prompt för er Svenssons som inte kan nåt)
Citera
2009-08-22, 19:29
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Sitter du med Windows 98? Det är nämligen det senaste OS'et som hade nåt med DOS att göra. CMD är vad det är; kommando prompten. (Command prompt för er Svenssons som inte kan nåt)

Nope, windows Xp kör jag.
Citera
2009-08-22, 19:32
Medlem
Har hört att det går att styra program i Windows med hjälp av mus och tangentbord, kan dock vara rykten.. Använd CMD om du vill vara leet
Citera
2009-08-22, 19:33
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Har hört att det går att styra program i Windows med hjälp av mus och tangentbord, kan dock vara rykten.. Använd CMD om du vill vara leet

Hur använder jag cmd ifall jag vill öppna ex windows media player?
Citera
2009-08-22, 19:37
Medlem
simon556s avatar
börja med att skriva "help" så fattar du nog sen
Citera
2009-08-22, 19:38
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Hur använder jag cmd ifall jag vill öppna ex windows media player?
jag skulle personligen försöka att öppna cmd och på raden man kan skriva sina kommandon i (därav KOMMANDOprompten) försöka mig på olika försök att stava windows media player. ett tips är att om du skriver litet så kan du använda tabb och trycka på den för att få fram förslag på vad du kan tänkas vilja göra...
Citera
2009-08-22, 19:40
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
jag skulle personligen försöka att öppna cmd och på raden man kan skriva sina kommandon i (därav KOMMANDOprompten) försöka mig på olika försök att stava windows media player. ett tips är att om du skriver litet så kan du använda tabb och trycka på den för att få fram förslag på vad du kan tänkas vilja göra...

Då jag provade Windows Media Player så sa den bara att det inte var något externt kommando, något man ska skriva före eller efter?
Citera
2009-08-22, 19:47
Medlem
call3s avatar
inte för att jag tycker det här är IT-säkerhet men ...

programmet du söker är helt klart
http://www.launchy.net/
Jag trycker alt+space. skriver in t.ex vlc , wow , firefox. så startas programmet åt mig.
Citera
2009-08-22, 19:47
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Då jag provade Windows Media Player så sa den bara att det inte var något externt kommando, något man ska skriva före eller efter?

funkar det verkligen med alla program då? jag har fått för mig att det bara funkar till program som ligger i windowskatalogen, och om man vill öppna annat måste skriva in hela sökvägen. (ex. "c:\program\winamp\winamp.exe")
Eller eh?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in