2009-08-22, 18:03
Medlem
Res-Qs avatar
Efter ett besök på Scandinavian Raceway i helgen fick jag en "broschyr" om denna tävling. texten under är en del av vad som står i den.

Citat:
Vi har bjudit in alla förarlegender inom Formel 1 från sent 60-tal till tidigt 90-tal för att tävla till förmån för barnen i tredje världen. Aldrig tidigare har F1 legender från fyra kontinenter och olika årtionden tävlat mot varandra i en och samma tävling. Nu möts dom i det sista stora racet! En unik möjlighet att se alla dina föraridoler på ett och samma ställe.

Tävlingen genomförs som en riktig F1 tävling i Formel Renault 2.0. Itdsträning, kval och finalrace den 13-15 augusti 2010.

Invited Drivers: Sir Jack Brabham, Alain Prost, Michael Andretti, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Eddie Ervine, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Jacques Laffite, Damon Hill, Gerhard Berger, Mika Salo, Keke Rosberg, John Surtees och många fler (som jag inte orkade skriva).

Länk till eventet: http://www.theracelegends.com/
Där fanns även en "teaser trailer" som såg ruskigt lökig ut. Iaf den delen när några ungdomar går runt i Peltorhjälmar och ska se ut som F1-stjärnor (pinsamt).

Vad tror ni om detta då? Kommer det dyka upp några gamla idoler eller blir detta ett fiasko.
Citera
2009-09-24, 14:21
Medlem
Ny F1 tävling

Hittade The Race Legends på nätet. Verkar som det börjas skriva en hel del om det.

www.theracelegends.com

Någon som vet något mer om detta?
Citera
2009-10-12, 13:20
Medlem
SweTechs avatar
Sammanfogade två trådar
//Moderator
Citera
2009-10-13, 21:50
Medlem
Jag tror inte många kommer att bry sig om detta (om det nu blir av).

Om de får de förare de bjudit in lär det inte bli så jämnt. Mika Salo är väl fortfarande aktiv inom diverse racing-klasser medan John Surtees passerat 70?
Citera
2009-10-14, 04:02
Medlem
Kupsans avatar
Sir Jack Braham kommer vara 84 när loppet går, och John Surtees sörjer väl fortfarande sin son?. Känns inte så genomtänkt...
Citera
2009-10-15, 20:29
Medlem
Detta låter ju mycket intressant, och jag lär komma dit eftersom jag bor inte allt för långt borta. Hoppas det kommer några förare av rang dit med, annars kanske det får vara.
Citera
2009-10-20, 09:49
Medlem
Hittade denna film på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=sIJFCabSBXY

Reine Wisell är ju inte ung han heller men han verkar ju kunna köra fortfarande.

Ska bli intressant att höra mer om detta.
Citera
2009-12-05, 17:55
Medlem
fiasko troligt... igen.

Tror inte att det kommer att gå bra för anderstorp, som vanligt. Sedan 2007 har de ju änna rasat ihopa helt, har vare sig organisation eller personal för att fixa större tävlingar, i år var det ju helt kass, med inställda race, EuroBOSS som det kom nåt tusen personer och tittade på, mm, fattar inte hur länge banägaren tänker fortsäta slösa pengar på det stället...
Citera
2009-12-05, 18:32
Medlem
MajorMongos avatar
Dessutom är ju inte biljettpriserna något som lockar heller, 2007 kostade väl en biljett till Race Legends 1500 svenska kronor. Hutlöst om man vill locka folk, men jag antar att bilarna och förarna som hyrdes in skulle betalas. Återstår väl att se vad det landar på i år, om det ens blir något.
Citera
2009-12-12, 15:22
Medlem
Den tävling som gick på Anderstorp detta år var ju Euroboss. Race Legends verkar ju inte vara arrangerat av banan utan av ett annat bolag.

Jag tycker hur som helst att det är spännande med något nytt i Sverige, om detta blir som det beskrivs kan det nog bli en succé. Det behövs!
Citera
2009-12-20, 20:15
Medlem
The Race Legends

The Race Legends är ett event som aldrig genomförts förut, utan är ett nytt eventbolag i Sverige som anordnar denna tävling 2010.

Jag har hört att förarna som kommer ska vara i Stockholm för diverse aktiviteter innan tävlingen och kommer sen flygas ner till Anderstorp i ett specialchartrat plan.

Jag har även sett att de kommer att ställa ut på Birminghammässan!!!

Detta kommer nog bli ett jäkligt skoj event....
Citera
2009-12-20, 20:17
Medlem
Genomtänkt

Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Sir Jack Braham kommer vara 84 när loppet går, och John Surtees sörjer väl fortfarande sin son?. Känns inte så genomtänkt...
Det kan nog bero på att inbjudningarna gjordes många månader innan olyckan för Mr Surtees son.

Alla inbjudna kommer nog inte köra då det är 20st som ska stå på startlinjen och det är över 30inbjudna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in