2009-12-22, 21:38
Medlem
fiasko säkert!

Atorp fick la inte ens köra STCC iår, nä, blir nog fiasko, igen...
Citera
2009-12-25, 21:09
Bannlyst
Härligt! Vilken line-up. Nästan alla stora namn är där.
Citera
2009-12-26, 21:58
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Härligt! Vilken line-up. Nästan alla stora namn är där.

8 är klara, sägs dock inte vilka. Men tydligen så ska lime-up'en vara klar första kvartalet 2010!

Citat:
För att hantera de väntade 40 000 besökarna byggs cirka 32 000 nya läktarplatser, utöver de cirka 8 000 befintliga, upp utmed banan. Dessutom kommer nytt FIA-staket att sättas upp utmed de nya läktarsektionerna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Race_Legends

Tror ni verkligen att så många är intresserade?
Citera
2009-12-26, 22:24
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
8 är klara, sägs dock inte vilka. Men tydligen så ska lime-up'en vara klar första kvartalet 2010!

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Race_Legends

Tror ni verkligen att så många är intresserade?
ska man ha totalt 40.000 platser antar jag att dom inte räknar med 40.000 besökare totalt, utan så många under tävlingsdagen.. det låter orimligt högt. 15-20 tusen på tävlingsdagen är nog så optimistiskt, men då skulle det nog behövas nån etablerad tävling som exempelvis stcc på banan... annars gissar jag på en gigantisk flopp
Citera
2009-12-26, 23:20
Medlem
MajorMongos avatar
40 000? Har de totalt hjärnsläpp eller? Det är ju ingen som vet exakt vilka förare som ska komma, inget ont om t.ex. HJ Stuck, Martin Brundle och Lövis, men är det bara förare i deras "division" så är faktiskt inte jag så sugen på att betala minst 800 kronor för en plats på baksidan. Och är inte jag det, som ändå tycker att det är sjukt häftigt att se lite mindre kända förare såsom Pirro, JJ Lehto och Marc Surer, ja då är verkligen inte Ronny Medelsvensson sugen på att betala det heller. Och jag betvivlar att det finns 40 000 andra F1-fanatiker i Sverige som är sugna på att köpa biljett till något som man inte vet vad det blir för nivå på.
Citera
2010-01-11, 21:26
Medlem
Har kollat lite nu:
1. Inga förare är "klara", några stycken har anmält intresse, men ingen av de stora.
2. De stora förarna är redan uppbokade för iår.
3. Artikeln på Wikipedia ä skriven av organisationen själva.
4. 40 000? Jo, visst, helt plötsligt ska Atorp få dit lika fler åskådare samma helg som d haft de senaste 4 åren totalt, låter ju troligt...
Citera
2010-01-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ska man ha totalt 40.000 platser antar jag att dom inte räknar med 40.000 besökare totalt, utan så många under tävlingsdagen.. det låter orimligt högt. 15-20 tusen på tävlingsdagen är nog så optimistiskt, men då skulle det nog behövas nån etablerad tävling som exempelvis stcc på banan... annars gissar jag på en gigantisk flopp
Det är mycket spekulationer och inga fakta. Vi får väl avvakta till organisationen ger mer information. Vad jag vet så kommer de släppa en pressrelease om två veckor med förare, tävlingsklasser och konsert! Jag snappade upp detta på mässan i Birmingham....samt så säljer de redan nu mycket biljetter vad jag förstod!!!!! Kommer bli såååå cooolt så jag har bestämt mig för att köpa biljett
Citera
2010-01-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovenbergarn
Har kollat lite nu:
1. Inga förare är "klara", några stycken har anmält intresse, men ingen av de stora.
2. De stora förarna är redan uppbokade för iår.
3. Artikeln på Wikipedia ä skriven av organisationen själva.
4. 40 000? Jo, visst, helt plötsligt ska Atorp få dit lika fler åskådare samma helg som d haft de senaste 4 åren totalt, låter ju troligt...
1. Förare är kontrakterade och de stora kommer att köra
2. Ja de är uppbokade av tävlingen
3. De är de flesta företagsartiklar ju!!!
4. Det är inte Atorp som arrangerar

FYI.....denna informationen fick jag på mässan
Citera
2010-01-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
40 000? Har de totalt hjärnsläpp eller? Det är ju ingen som vet exakt vilka förare som ska komma, inget ont om t.ex. HJ Stuck, Martin Brundle och Lövis, men är det bara förare i deras "division" så är faktiskt inte jag så sugen på att betala minst 800 kronor för en plats på baksidan. Och är inte jag det, som ändå tycker att det är sjukt häftigt att se lite mindre kända förare såsom Pirro, JJ Lehto och Marc Surer, ja då är verkligen inte Ronny Medelsvensson sugen på att betala det heller. Och jag betvivlar att det finns 40 000 andra F1-fanatiker i Sverige som är sugna på att köpa biljett till något som man inte vet vad det blir för nivå på.
Hjärnsläpp!!! Framtidstro kanske??? :P De kanske ser lite positivt på saker och ting
Citera
2010-01-17, 01:58
Medlem
B-Dawks avatar
Det är ju tydligen så att de 40 000 ska sitta ner i så fall. I alla fall om man går in och kollar biljetterna. Och såvitt jag vet är två av de där läktarna inte byggda. Sist jag var ute på mossen så fanns ingen läktare på utsidan av karusellen eller någon läktare utmed Hansen-rakan där det då var en stor kulle som folk brukar stå på.

Nu var det dock 1½ år sedan jag var där senast.
Citera
2010-01-20, 15:50
Medlem
Enligt vad jag hörde på mässan i Birmingham har dem över 10 förare klara och kontrakterade. Vet dock inte exakt vilka men det verkar vara några stora namn.

Ska bli intressant att se vad detta leder till
Citera
2010-01-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racenerd
1. Förare är kontrakterade och de stora kommer att köra
2. Ja de är uppbokade av tävlingen
3. De är de flesta företagsartiklar ju!!!
4. Det är inte Atorp som arrangerar

FYI.....denna informationen fick jag på mässan

Vilka e det som ska köra då? Hade de haft nån stor så hade de ju redan talat om det, sluta ljuga för människorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in