2009-08-22, 15:00
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3577

Ny serie i 4 program i p1 om knark. Vad anser ni om innehållet? Ballanserad fakta eller proppagandaradio?
Citera
2009-08-22, 15:23
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Det gör det däremot för den 17-åring som vi träffar, som har varit en slav under cannabis sen han var 12 år gammal
Med den raden så tror jag nog vi alla förstår vilket slags program det blir, står ju också på 'Om redaktionen' att båda två inte är särskilt drogliberala (så som jag uppfattade det i vilket fall).

Blir nog som vanligt att Knark = Knark när man snackar droger i media.
Citera
2009-08-22, 15:40
Medlem
SinCitys avatar
Förhoppningar har man ju knappast inga om att det skall vara något objektivt och propagandalöst, men man kan ju hoppas på att bli positivt överraskad. Dock är det inte så troligt. SR skall ju vara objektiva i den bemärkelsen att de inte är påverkade av ekonomiska intressen då de ju sponsras av oss skattebetalare, men jag har svårt att tänka mig att de kommer att komma med något speciellt kontroversiellt då man i det här landet är indoktrinerade av gammal skolpropaganda och matade med ett altruistiskt tänkesätt.

Självklart bör nackdelarna med droganvändande lyftas fram, men frågan är om de ens tar upp någon alternativ lösning för att komma ifrån sådana problem som att 12-åringar får tag i cannabis, alkohol eller andra droger. Att de ens skulle nämna att en legalisering till stor del skulle reglera att det flöde som finns på gatorna skulle ju vara en överraskning som heter duga...

Utan att gissa för mycket så tror jag på propagandaapparatens framgång även i detta fallet.
Citera
2009-08-31, 10:37
Medlem
lavidalocas avatar
Lyssnar på detta programmet just nu men programledaren sänker allting. Hans röst får mig att vilja dö.
Citera
2009-08-31, 10:49
Medlem
Citat:
Här finns för övrigt två mycket intressanta rapporter om rekreationsknarkare som Mobilisering mot narkotika har gjort.

Men även om rekreationsknarkare inte tror att de lever med risk för att hamna med en spruta i armen, så är vägen till att testa GHB kortare än för andra.

De citaten från hemsidan räckte iaf för att jag skulle ge upp hoppet om denna serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in