• 1
  • 2
2003-12-16, 08:37
Medlem
Murmeldjurs avatar
Jag blir sniffad på mitt pass på skolnätverket hela tiden, är det inget man kan göra för att skydda sig? Förmodligen är det här passet sniffat nu också, så ett snabbt svar tack.
Citera
2003-12-16, 08:41
Bannlyst
hur kommer det sig att du tror att de använder Cain då?
aja va fan du får väl skolka o surfa hemifrån istället.. det gör jag, ja skulle t dagis för en timme sen men morsan va tvungen o dra tidigare t jobbet ida..
Citera
2003-12-16, 08:50
Medlem
Murmeldjurs avatar
Jag vet att det är cain dom använder, jag har sett det + att det är en som skriver i det här forumet som intrudicerade det för dom (går här på skolan...)
Citera
2003-12-16, 08:51
Bannlyst
har du tillgång till datorn han använder CAIN på? eller nånn annan dator som han använder så kan du ju djävlas "lite".. :-p

edit: eller så säger du till rektorn..
Citera
2003-12-16, 08:52
Medlem
Murmeldjurs avatar
Mja, jag har inte fysisk tillgång till datorn, och jag misstänker även fler för att göra det här... men men...
Alla tips och sånt så han/dom slutar är uppskattade
Citera
2003-12-16, 08:57
Bannlyst
om du säger till nätverksansvarige så lär de bli bannade från datorerna ett bra tag.. vet du t.o.m vem det är så är det ju bara o ge han en smäll på käften eller så.. det han gör är olagligt..
Citera
2003-12-16, 10:02
Medlem
Murmeldjurs avatar
Hm, mja. Men som sagt, det är mer än 1 person iaf
Och altenativ ett är uteslutet... hrm.. :P
Citera
2003-12-16, 12:44
Medlem
Skriv två program.
Ett lokalt proxy och en "vanlig" proxy.
Det lokala proxyt krypterar trafiken och skickar den vidare till den "vanliga" proxyn som är igån i din burk där hemma. Där dekrypteras allt och slussas vidare.
Eller jag vet inte...
Kanske redan finns ett sådant eller kanske är för omständligt.
Citera
2003-12-16, 12:51
Medlem
Mickloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmeldjur
Jag blir sniffad på mitt pass på skolnätverket hela tiden, är det inget man kan göra för att skydda sig? Förmodligen är det här passet sniffat nu också, så ett snabbt svar tack.

Men JAN varför får jag inte sniffa dig då??!..:=) (Går i samma klass)..
Men när man använder cain så syns ju inte lösenordet ju!..tror jag..

Hade bra jan!..Haha
Citera
2003-12-17, 09:42
Medlem
waynemarshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmeldjur

Starkare lösenord.. pw: hS38Sjr2324FGmsdlksd34Wdsdsdsd är starkare än pw: password
Citera
2003-12-17, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waynemarshall
Starkare lösenord.. pw: hS38Sjr2324FGmsdlksd34Wdsdsdsd är starkare än pw: password
det är andra gången du påpekar detta..
Citera
2003-12-17, 16:59
Medlem
waynemarshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
det är andra gången du påpekar detta..

Kanske värt att påpeka en tredje gång innan en ny tråd med samma topic dyker upp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in