Jag blir sniffad på mitt pass på skolnätverket hela tiden, är det inget man kan göra för att skydda sig? Förmodligen är det här passet sniffat nu också, så ett snabbt svar tack.
hur kommer det sig att du tror att de använder Cain då?
aja va fan du får väl skolka o surfa hemifrån istället.. det gör jag, ja skulle t dagis för en timme sen men morsan va tvungen o dra tidigare t jobbet ida..
Jag vet att det är cain dom använder, jag har sett det + att det är en som skriver i det här forumet som intrudicerade det för dom (går här på skolan...)
Mja, jag har inte fysisk tillgång till datorn, och jag misstänker även fler för att göra det här... men men...
Alla tips och sånt så han/dom slutar är uppskattade
om du säger till nätverksansvarige så lär de bli bannade från datorerna ett bra tag.. vet du t.o.m vem det är så är det ju bara o ge han en smäll på käften eller så.. det han gör är olagligt..
Skriv två program.
Ett lokalt proxy och en "vanlig" proxy.
Det lokala proxyt krypterar trafiken och skickar den vidare till den "vanliga" proxyn som är igån i din burk där hemma. Där dekrypteras allt och slussas vidare.
Eller jag vet inte...
Kanske redan finns ett sådant eller kanske är för omständligt.
Jag blir sniffad på mitt pass på skolnätverket hela tiden, är det inget man kan göra för att skydda sig? Förmodligen är det här passet sniffat nu också, så ett snabbt svar tack.
Men JAN varför får jag inte sniffa dig då??!..:=) (Går i samma klass)..
Men när man använder cain så syns ju inte lösenordet ju!..tror jag..
Starkare lösenord.. pw: hS38Sjr2324FGmsdlksd34Wdsdsdsd är starkare än pw: password
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!