• 2
  • 3
2009-11-29, 15:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Lidl är en skitbutik som jag gillade innan följande inträffade.......
Så du tror att förhållandena är annorlunda i de andra butikerna ? Du har kanske glömt ICA:s ommärkningar av färskvaror?

Alla livsmedelskedjor har sina svarte Petter-butiker som pga individuellt slarv orsakar en del obehag för kunden. Men att dra alla butiker över en kam bara för att du har råkat ut för en enda malör är inte logiskt.

Jag är tämligen säker på att det inte var något fel på Bratwursten. Den där lukten som du beskriver har oftast inte att göra med skämt kött utan med de gaser som griskött/fläsk utvecklar i en instängd förpackning. Det betyder dock inte att köttet är otjänligt.

~Paul~
Citera
2009-11-29, 16:25
Medlem
BrainDisorders avatar
Scan har ju trots allt ett ganska brett sortiment så det händer att det flyger med ett paket korvar ibland. Köttbullarna slutade jag äta för längesedan, finns fan inte så mycket värre. Har haft ett paket liggandes i frysen i 2½år. Kanske dags för Recycle Your Stuff?

Nej, efter att ha läst mycket här så har jag verkligen fått upp ögonen för grejerna på Lidl. Riktigt goda korvar och t.om köttbullarna är helt okej. Tumme upp för Lidl, tumme ner för Scan och dess skit.
Citera
2009-11-29, 17:02
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Deras polska bacon som är typ det enda som säljs, som är i färgade förpackningar så man inte kan se hur mycket fett det är i dom...
Förstår inte kritiken mot deras bacon, har provat de flesta bacon på marknaden och jag tycker Scan vattnar minst för det mesta. Men kvaliteten på all bacon är väldigt skiftande, men Scan håller jämnast klass. Ibland ligger de och simmar i fett och i ett annat fall så är det nästan tort i pannan. Tror det är svårt att få jämn kvalitet, det är ju inte så lätt att hålla reda på vad ett djur gör hela livet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in