Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Jag håller med er andra till 100%. Scan lever verkligen inte upp till alla fina förpackningar dom har. Oftast är ju förpackningarna så spejsade att man inte ens ser vad det innehåller. Lidl har jättebra kött till en tredjedel av kostnaden Scan tar ut. Arla som gör riktigt bra mejeriprodukter har ju faktiskt lyckats få ut sina produkter i världen, är skitstora i mellanöstern. Man kan ju fråga sig varför det inte går att sälja Scan i Tyskland eller Polen.
Ni som varit med och lekt ett tag, var Scan bättre förr? Har kvalitén blivit bättre eller sämre med åren?
Lidl är en skitbutik som jag gillade innan följande inträffade. Köpte bratvurst i en förpackning a`6 st. När jag kom hem och öppnade förpackningen så fylldes köket med en stank som knappast kan beskrivas och som jag aldrig upplevt tidigare. Fick rygga ut på terrassen och kippa efter luft. Möjligen kan odören liknas vid besök i nåt kloakreningsverk eller dylikt.
Efter jag samlat mig så slog jag in paketet i tre plastpåsar som var och en
knöts ihop noggrant och jag begav mig tillbaka till Lidl.
Vill du byta till ett annat paket frågade han som satt i kassan och troligtvis var den enda som fanns i butiken och började försöka öppna paketet.
-Kan du vänta tills jag gått ut innan du öppnar paketet.
-Stanken är ohygglig.
-Han lämnade kassan och försvann in bakom en dörr, och kom strax ut mumlande Fy och Tvi.
-Vill ni byta till ett annat paket korv?
-Ett annat paket sa jag, skojar du!
-Du vill återlämna varan?
-Självklart sa jag varvid jag fick kostnaden för bratvursten a` 36 kronor tillbaka.
Jag kan klargöra att samtliga paket av den sortens Bratwurst som jag köpte av och som i butiken låg på en hylla hade exakt samma datummärkning.
Har inte satt min fot på Lidl sen dess när jag tänker efter, och att jag skulle köpa kött där ifortsättningen är minimal.