2009-08-22, 20:16
Medlem
FordEscis avatar
Köpte deras "bistroburgare" idag som jag grillade. Mycket goda. 190 gram stycket, det var fint
Citera
2009-08-22, 23:23
Medlem
Snösparvs avatar
Jag håller med er andra till 100%. Scan lever verkligen inte upp till alla fina förpackningar dom har. Oftast är ju förpackningarna så spejsade att man inte ens ser vad det innehåller. Lidl har jättebra kött till en tredjedel av kostnaden Scan tar ut. Arla som gör riktigt bra mejeriprodukter har ju faktiskt lyckats få ut sina produkter i världen, är skitstora i mellanöstern. Man kan ju fråga sig varför det inte går att sälja Scan i Tyskland eller Polen.

Ni som varit med och lekt ett tag, var Scan bättre förr? Har kvalitén blivit bättre eller sämre med åren?
Citera
2009-08-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Ni som varit med och lekt ett tag, var Scan bättre förr? Har kvalitén blivit bättre eller sämre med åren?

Äh då fanns det ju bara scam...flåt scan.

Det var säkert lika illa på den tiden, men man hade ju inte så mycket att jämföra med..
Citera
2009-08-23, 10:59
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:

Hände några gånger på åttiotalet att korven luktade precis som blöt hund när man öppnade paketet. Det, och så och minnen av den gummiliknande av skinkrester hoppressade "skinkan"... Så svaret på din fråga: "kvaliten" bättre, nja, oförändad.
Citera
2009-08-23, 11:40
Medlem
Her0ins avatar
Deras bacon är vattniga och sockrade, inte rökta endast rökarom..
Citera
2009-08-23, 12:26
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Her0in
Deras bacon är vattniga och sockrade, inte rökta endast rökarom..
Skabbigt som fan.

Sämre och vattnigare har det blivit också, dom senaste åren.

Sida av gris, salt, konserveringsmedel E250, antioxidationsmedel E301 och rökarom. Ursprungsland Polen.

http://img13.imageshack.us/img13/2437/img0046twk.jpg
Citera
2009-08-23, 14:39
Medlem
hazepurples avatar
scans ölkorvar är iaf sjukt goda
Citera
2009-08-23, 15:36
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazepurple
scans ölkorvar är iaf sjukt goda
tycker bättre om dem eldorado eller om det var willy, billighetsmärke iallafall, hade innan, mycket torrare än alla andra
Citera
2009-11-29, 13:15
Medlem
Slave Marks avatar
Mamma Scan hänvisade dom till förut iallafall som deras topp märke när det gällde Köttbullar och Pytt.
Låter ju så förtroendegivande
Citera
2009-11-29, 13:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Scan har tveklöst blivit sämre med åren.
Överhuvudtaget så har kvalitén på charkutbudet sjunkit markant hos de stora livsmedelskedjorna.
Citera
2009-11-29, 13:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Scan har tveklöst blivit sämre med åren.
Överhuvudtaget så har kvalitén på charkutbudet sjunkit markant hos de stora livsmedelskedjorna.
Ett inlägg helt i linje med mina åsikter .

~Paul~
Citera
2009-11-29, 13:56
Medlem
Slave Marks avatar
Citat:
Jag håller med er andra till 100%. Scan lever verkligen inte upp till alla fina förpackningar dom har. Oftast är ju förpackningarna så spejsade att man inte ens ser vad det innehåller. Lidl har jättebra kött till en tredjedel av kostnaden Scan tar ut. Arla som gör riktigt bra mejeriprodukter har ju faktiskt lyckats få ut sina produkter i världen, är skitstora i mellanöstern. Man kan ju fråga sig varför det inte går att sälja Scan i Tyskland eller Polen.

Lidl är en skitbutik som jag gillade innan följande inträffade. Köpte bratvurst i en förpackning a`6 st. När jag kom hem och öppnade förpackningen så fylldes köket med en stank som knappast kan beskrivas och som jag aldrig upplevt tidigare. Fick rygga ut på terrassen och kippa efter luft. Möjligen kan odören liknas vid besök i nåt kloakreningsverk eller dylikt.

Efter jag samlat mig så slog jag in paketet i tre plastpåsar som var och en

knöts ihop noggrant och jag begav mig tillbaka till Lidl.

Vill du byta till ett annat paket frågade han som satt i kassan och troligtvis var den enda som fanns i butiken och började försöka öppna paketet.

-Kan du vänta tills jag gått ut innan du öppnar paketet.
-Stanken är ohygglig.
-Han lämnade kassan och försvann in bakom en dörr, och kom strax ut mumlande Fy och Tvi.
-Vill ni byta till ett annat paket korv?
-Ett annat paket sa jag, skojar du!
-Du vill återlämna varan?
-Självklart sa jag varvid jag fick kostnaden för bratvursten a` 36 kronor tillbaka.

Jag kan klargöra att samtliga paket av den sortens Bratwurst som jag köpte av och som i butiken låg på en hylla hade exakt samma datummärkning.

Har inte satt min fot på Lidl sen dess när jag tänker efter, och att jag skulle köpa kött där ifortsättningen är minimal.
Senast redigerad av Slave Mark 2009-11-29 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in