2009-08-21, 23:23
Medlem
my.state.of.minds avatar
Jag har fått lite problem. Internet blev segt helt plötsligt och sen kunde jag inte gå ut på nätet.
Nu har jag startat om datorn och det funkar men i programmet TuneUp Utilities två stycken "health problems".
Det ena är:
Administrative shares enable
Där är också en knapp för att rätta till problemet, "Disable Administrative shares", men det händer absolut inget när jag trycker på den.
Det står att problemet är en säkerhetsrisk.
Det andra problemet är:
Network access to the registry
Där är också en knapp för att rätta till problemet men den funkar inte heller.

Hur fan gör jag för att stänga av dom på annat sätt? Help.
Citera
2009-08-21, 23:46
Medlem
kanulas avatar
Det handlar troligen om att Windows delar ut hårddiskar samt C:\Windows som dolda shares. Detta finns i samtliga versioner fr.o.m NT som är anpassade för företag. Dvs Windows XP Pro har det, men Home har det inte. Dessa shares går inte att ta bort. Se till att använda ett starkt lösenord på datorns admin-konto, så är det inga problem.
Citera
2009-08-22, 00:14
Medlem
my.state.of.minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Det handlar troligen om att Windows delar ut hårddiskar samt C:\Windows som dolda shares. Detta finns i samtliga versioner fr.o.m NT som är anpassade för företag. Dvs Windows XP Pro har det, men Home har det inte. Dessa shares går inte att ta bort. Se till att använda ett starkt lösenord på datorns admin-konto, så är det inga problem.

Ok, det va ju lite betryggande att höra. Tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in