2009-08-21, 22:27
Medlem
Weniwes avatar
Ensam som jag är ensam om att bränna dvd filmer, undrar hur man skriver ut etiketter med en skrivare, som man sedan limmar på en dvd skiva.
För att de ska se lite prydligare ut

Ska jag köpa en skrivare som skriver direkt på skivan? (har bara hittat dessa för drygt 10 000, och finner det priset helt åt helvete)

Eller ska jag köpa mig "label papper" och skriva ut på, som jag sedan limmar dit? Måste jag klippa ut den från papret själv, eller är det ordnade mallar klara i papret? Om inte, hur fan ska jag klippa rakt?

Hur jag än väljer att göra nu, vart hittar jag ett program för att passa bilden i skivans storlek? Format? Templates? Eller vad?

Förövrigt äger jag redan en HP psc 2410 photosmart "all-in-one" skrivare, (bläckstråle)

Sjukt tacksam för svar, behöver verkligen hjälp med det här, har sökt och inte funnit något vettigt alls, stavfel bjuder jag på.

TACK

mhv

//Weniwe
Senast redigerad av Weniwe 2009-08-21 kl. 22:34.
Citera
2009-08-21, 22:36
Medlem
sommarlovs avatar
Din brännare kanske redan stödjer Lightscribe, du "bränner" etiketten i brännaren.

Nackdel: Dyrare skivor, det tar lång tid att bränna en skiva, bara gråskala.

Fördel: Ser väldigt proffsigt ut!
Citera
2009-08-21, 22:38
Medlem
Weniwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Din brännare kanske redan stödjer Lightscribe, du "bränner" etiketten i brännaren.

Nackdel: Dyrare skivor, det tar lång tid att bränna en skiva, bara gråskala.

Fördel: Ser väldigt proffsigt ut!

Jag letar inte efter någon lightscribe, för det är ju bara laserskrivare.

Dessutom blir det ju som du skrev bara gråskala. Vill att det ska se proffsigt ut.

Tack ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in