Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-28, 08:51
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Det jobbar inte bara snyggingar på lidl. Att de vill ha foto gissar jag beror på att de vill sålla ut såna med ansiktstatueringar/piercingar/punkare och liknande.

Och negrer
Citera
2009-08-28, 10:10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Och negrer

Om man har varit på Lidl i Akalla inser man att de inte sållar ut negrer. I den butiken är den typen av personal inte helt fel heller tror jag, de kan säkert kommunicera rätt bra med kunderna...
Citera
2009-08-29, 13:37
Medlem
NyckelbordsKatts avatar
Under en period på Lidl i Vänersborg släppte dom inte in folk under 18 pga snatteri.. om man inte visade leg slängde dom ut en..
Citera
2009-08-29, 18:35
Bannlyst
Hörde något snack idag om att kvinnor måste klä av sig nakna på jobbintervjun. Hur ställer sig detta?
Citera
2009-08-29, 19:21
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ursäkta om jag lägger mig i, men jag har ju via mina kontakter en del folk inom kedjan så jag kan säga lite iaf.

Det han menar är troligen att, Lidl, Netto och kanske till viss del kedjor som Willys är ju lågprisalternativ och har en betydligt mer slimmad organisation - dvs färre anställda = hårdare jobb helt enkelt.

Det är givetvis därför man anställer främst yngre folk som orkar med jobbet, som inte är "utbrända" efter ett halvår och som inte dras med arbetskador osv.

Lidl är verkligen ingen drömarbetsplats enligt mina vänner, men de har samtidigt inget särskilt smaskigt "skvaller" att leverera. Dessutom säger det att lönen är rätt okej, visserligen gör deras OB-tillägg en hel del.

Jo, förresten, en sak har de kritiserat!
På senare tid har en hel del Lidlbutiker varit utsatta för rån och det verkar som de olika drabbade butikscheferna har hanterat det väldigt olika.
Vad jag har förstått är kvalitén på cheferna [i]väldigt[i] varierande!

Och du är ändå helt säker på att någon av butikscheferna i Sverige aldrig skulle få för sig att hitta på speciella toalettregler för sin butik.

Jag har stött på så många störda människor i chefsposition så mig skulle det inte förvåna ett dyft om någon tyckte att det där med pannband va en bra ide och ville prova med en diskretare variant runt armen.
Citera
2009-08-30, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaika
Hörde något snack idag om att kvinnor måste klä av sig nakna på jobbintervjun. Hur ställer sig detta?

Självklart, detta görs på alla Lidl, då är inskrivet i butikskedjans bolagsstadgar.

Hur söker man jobb som personalrekryterare på Lidl förrsten?
Citera
2009-08-30, 19:44
Medlem
BrainDisorders avatar
Rykten jag hört är att man inte får använda toaletten medans man jobbar. Kan ju bli rätt jobbigt om man nu blir panikskitnödig.
Fast det låter ju föga otroligt, men ett rykte som säkert någon kan dementera.
Citera
2009-08-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Tanken är att man lastar ner allting själv i vagnen igen. Sen packar man i lugn och ro på bänkarna i fönstren. Det är typ 1/20 som gör så. Själv packar jag undan snabbt som satan direkt ner i påsarna efter att kassörskan dragit koderna.

I Tyskland förekommer det även att de har personal som packar åt kunderna...
Citera
2009-08-30, 21:38
Medlem
Adolf bittlers avatar
"Det är hårt att jobba på Lidl" Jag lovar att det inte är ett dugg hårdare än andra butiker. Handlare är sillstrypare. Det är allmänt känt.
Citera
2009-08-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
"Det är hårt att jobba på Lidl" Jag lovar att det inte är ett dugg hårdare än andra butiker. Handlare är sillstrypare. Det är allmänt känt.
Köper inte heller att det skulle vara hårdare på Lidl än i någon annan butik. Snarare tvärtom. En handlare som har eget intresse i hur det går för butiken lär ju köra mer med personalen.
Citera
2009-08-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Om man har varit på Lidl i Akalla inser man att de inte sållar ut negrer. I den butiken är den typen av personal inte helt fel heller tror jag, de kan säkert kommunicera rätt bra med kunderna...

Klientelet på Lidl i Akalla får en att åka tillbaka till 90-talet. En lågprisbutik som ligger mitt i betongen, längst ut på tunnelbanelinjen och där de enda svenskarna som man ser är pensionärer och a-lagare. Lidl i Akalla borde bli ett reservat!
Citera
2009-08-31, 23:41
Bannlyst
Bojkotta Lidl!!!

Citat:
Ursprungligen postat av <Klicka här!>
Klientelet på Lidl i Akalla får en att åka tillbaka till 90-talet. En lågprisbutik som ligger mitt i betongen, längst ut på tunnelbanelinjen och där de enda svenskarna som man ser är pensionärer och a-lagare. Lidl i Akalla borde bli ett reservat!

Mitt lokala Lidl hade en kassörska med SLÖJA idag. Jag har inget emot invandrare, tvärtom, men jag tycker synd om alla människor som flytt från muslimskt förtryck i sina hemländer, kommit till Sverige, och då ska behöva se sån skit även i det nya landet. Man undrar ju vilket uppdrag hon var på, att spionera på vad landsmännen köper och sedan larma Al Quaeda?

Skulle ha kört ut vagnen igen så jag fick tillbaks kundvagnsmyntet, men orkade inte plocka ur allting... Men jag sa inte ett ord till kassörske-helvetet, för vem vet, om det är "horigt" att visa håret så räknas det väl som "våldtäkt" om en man pratar med en kvinna. För så vet jag att det är i deras hemländer, män får inte prata med kvinnor om de inte är gifta eller släkt. En kultur hon tydligen ju fortfarande lever efter, av klädedräkten att döma.

Hursomhelst kommer jag nu ALDRIG mer att handla på Lidl. Jag förstår att staten är på dem vad gäller positiv diskriminering, men om någon från en annan religion är så extremt troende att han måste återspegla religionen genom sin klädsel, t.ex. om man säger att man vill ha Ku Klux Klan-dräkt när man sitter i kassan, då skulle säkert Lidl inte godta den arbetssökande. Det är skillnad på folk och folk, tydligen... Eller så är det helt enkelt så att Lidl inte vill ha några svenska kunder längre.

Hedra Sveriges invandrare som flytt hit från islamskt förtryck - BOJKOTTA LIDL!!!
Senast redigerad av TotalLiberal 2009-08-31 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in