2009-08-31, 23:49
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <Klicka här!>
Klientelet på Lidl i Akalla får en att åka tillbaka till 90-talet. En lågprisbutik som ligger mitt i betongen, längst ut på tunnelbanelinjen och där de enda svenskarna som man ser är pensionärer och a-lagare. Lidl i Akalla borde bli ett reservat!

Hade du verkligen förväntat dig något annat?
Citera
2009-09-01, 11:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <Klicka här!>
Klientelet på Lidl i Akalla får en att åka tillbaka till 90-talet. En lågprisbutik som ligger mitt i betongen, längst ut på tunnelbanelinjen och där de enda svenskarna som man ser är pensionärer och a-lagare. Lidl i Akalla borde bli ett reservat!

Det roliga är att det ändå är ett rejält lyft jämfört med skitbutikerna som låg i lokalerna innan dess... En av dem var en uppblåst turkbutik a'la orient-livs i samma storlek som en ICA. Grejen med klientelet är att många åker en bit för att komma till den Lidl-butiken. Från Kista/Husby självklart, men även från ställen längre bort. Över hälften av somalierna etc. som var där och handlade knallade ner i t-banan sen. Nu är det länge sen jag var där dock, tror att Lidl har startat butiker i fler såna förorter nu så vallfärderna kanske har upphört
Citera
2009-09-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag har ju förklarat allting. Min flickvän är en av de ärligaste och mest godhjärtade personer jag träffat.
Det stavas godtrogna...

Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Massa bokstäver + "Hedra Sveriges invandrare som flytt hit från islamskt förtryck - BOJKOTTA LIDL!!!"
Känns fint när du solidariserar dig med förtryckta muslimer.
Äkta liksom...

Asså, alla dom här skvallertrådarna på FB är grymt urvattande - man får fan plöja spaltmeter för att hitta något mer än tyckande, troende och önsketänkade.

Mitt bidrag handlar inte om hur det är att arbeta i butiken på Lidl, men däremot hur grymt kort man tänker i ledningen:

När man kommit till vägs ände med försöken att distribuera inrikesgods med Pape/illegal cabotagetrafik så vänder man sig - av alla dessa tillgängliga åkare, till Nils Hanssons Åkeri som just då var på väg att köpas upp av - HÄPP - Nordstjernan...

Sånt e' kul!

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
I Tyskland förekommer det även att de har personal som packar åt kunderna...

... å inte nog med det: dessutom förkommer det att två hushåll går och handlar tillsammans, och hjälper varandra med att packa upp på bandet/packa ner i kartonger och vagnar - eller att *skriik* vilt främmande människor rycker in och hjälps åt under lättsamt samtal med varandra.

Klart som fan att inte det funkar i Sverige...

Bobo
Citera
2009-09-02, 12:29
Medlem
Rautetastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
I Tyskland förekommer det även att de har personal som packar åt kunderna...

Jaså? Källa på det?Jag bor där nämligen (har bott i flera städer) och har aldrig någonsin sett eller hört talas om något sådant trots att jag nästan uteslutande handlar på Lidl (och Aldi).

Det tyska systemet med korta varuband vid kassorna är ju helt underbart för övrigt. Det går sjukt mycket snabbare än det svenska systemet. Jävla puckade svennar som inte fattar hur man ska göra
Citera
2009-09-02, 15:08
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rautetaste
Jaså? Källa på det?Jag bor där nämligen (har bott i flera städer) och har aldrig någonsin sett eller hört talas om något sådant trots att jag nästan uteslutande handlar på Lidl (och Aldi).

Det tyska systemet med korta varuband vid kassorna är ju helt underbart för övrigt. Det går sjukt mycket snabbare än det svenska systemet. Jävla puckade svennar som inte fattar hur man ska göra

Förmodligen inte så kul om man är äldre och måste stressa i slutet. Plus att jag inte tycker det verkar gå så mycket snabbare då man ändå måste vänta på folk att plocka upp varorna. I Sverige är det ju två separata band oftast så det går fortare eftersom ett band ofta är ledigt, plus att man får plocka upp i lugn och ro.
Men det beror väl på vad man föredrar.
Citera
2009-09-08, 23:44
Medlem
Gromnas avatar
God afton,

Jag avslutade för en tid sedan ett par års anställning på Lidl, och jag har en hel del skit som jag kommer att dela med mig av. Det är primärt om en distriktschef, Martin Johannesson. Går inte in så mycket i detalj just nu, men han har brytit mot en hel del regler, kränkande mot butikspersonal, och jag har kontaktat hans chef, Martin Sörensson, för ett par veckor sedan, där jag informerade honom om distriktschefens beteende, men han har fortfarande kvar sitt jobb. Hade det varit jag som varit hans chef hade han fått sparken med omedelbar verkan.

Men tydligen är det okej enligt Lidl Sverige att en distriktschef häver ur sig hur äcklad han är över en öppen homosexuell i en annan Lidl-butik, att göra kreditupplysningar på personal för att se vem man ska misstänka och anklaga när pengar eller varor försvinner. Har en del andra grejer på om honom också, men det kommer presenteras i media om ett par veckor.
Citera
2009-09-09, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
en öppen homosexuell i en annan Lidl-butik,

Varför måste man vara öppen med sin sexualitet när man sitter i kassan eller svarar kunderna på var fänkålen står? För att sätta lite perspektiv på saken, så kan vi föreställa oss att en heterosexuell vore öppen med sin sexualitet - vad skulle hända då tror du? Jo, det skulle bli ramaskri. Eller om nån fetischist ansåg sig tvungen att sitta i gummioverall när han ska ta betalt av kunderna, eller en exhibitionist som vill visa brösten hela tiden. Men homosexuella, de ska få vara homosexuella även på betald arbetstid annars kallas det "diskriminering" i detta jävla skitland. Suck!!!

Jag har inget emot sex och nakenhet, och personligen skulle jag inte störas av att bögarna har pride-parad bland grönsakerna, men eftersom de flesta av era övriga kunder inte är lika open-minded, undrar jag varför du menar att Lidl ska acceptera det? Är inte en affär till för att tillgodose önskemålen från dess kunder?
Citera
2009-09-09, 22:55
Medlem
David Pruttons avatar
Hm, detta kan bli intressant.
Ska poppa popcorn och invänta fortsättningen...

Väntar på fortsättningen!
Citera
2009-09-09, 23:01
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Varför måste man vara öppen med sin sexualitet när man sitter i kassan eller svarar kunderna på var fänkålen står? För att sätta lite perspektiv på saken, så kan vi föreställa oss att en heterosexuell vore öppen med sin sexualitet - vad skulle hända då tror du? Jo, det skulle bli ramaskri. Eller om nån fetischist ansåg sig tvungen att sitta i gummioverall när han ska ta betalt av kunderna, eller en exhibitionist som vill visa brösten hela tiden. Men homosexuella, de ska få vara homosexuella även på betald arbetstid annars kallas det "diskriminering" i detta jävla skitland. Suck!!!

Jag har inget emot sex och nakenhet, och personligen skulle jag inte störas av att bögarna har pride-parad bland grönsakerna, men eftersom de flesta av era övriga kunder inte är lika open-minded, undrar jag varför du menar att Lidl ska acceptera det? Är inte en affär till för att tillgodose önskemålen från dess kunder?

Ursäkta? Är du påverkad av dödsknark? Eller är du bara dum i huvudet? Jag skrev att en distriktschef på Lidl står och snackar skit om en annan person som jobbar i en Lidl-butik i samma stad, som är öppen med sin homosexualitet. Den här distriktschefen har vi flera tillfällen påpekat hur äcklig den här personen är, att han är bögig och fjollig etc. Vad du svamlar om är för mig helt oklart.
Citera
2009-09-10, 12:09
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursäkta? Är du påverkad av dödsknark? Eller är du bara dum i huvudet? Jag skrev att en distriktschef på Lidl står och snackar skit om en annan person som jobbar i en Lidl-butik i samma stad, som är öppen med sin homosexualitet. Den här distriktschefen har vi flera tillfällen påpekat hur äcklig den här personen är, att han är bögig och fjollig etc. Vad du svamlar om är för mig helt oklart.

Men frågan är ju ändå intressant, skitsnack förekommer ju överallt men så fort det ska handla om en persons sexualitet, då är det så jävla allvarligt.

Att homosexuella är "bögiga" och fjolliga är då ingen nyhet för mig, eftersom du outat namnet på din chef tycker jag du ska säga mer, för det kan väl inte vara allt du har?

Jag vet att det varit en del, hur ska vi kalla det, turbulens i Göteborg och det vore kul få mer insyn i det hela.
Citera
2009-09-10, 12:14
Medlem
En manlig vän fick en redig utskällning när han var borta på toaletten i 5 min.
Citera
2009-09-10, 12:38
Bannlyst
Citat:

Min kommentar handlar främst om den kränkthet som homosexuella och andra emo- och fjollgrupper i samhället ständigt anser sig uppleva, och huruvida den har någon substans.

Ja, det kan hända att du har rätt i att din chef är jätteelak. Eller så är du bara en disgruntled ex-employee. Med all respekt så kan jag inte ta ställning till det. Jag vet bara att prispressarföretag lätt utsätts för kritik som ibland är obefogad. Huruvida detta gäller Lidl, eller om kritiken har substans (och isåfall vilken), vet jag inte, men det är väl typ det som hoppas få nån klarhet i genom att vara i denna tråden, antar jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in