2009-08-21, 17:10
Medlem
Jag undrar om ni har några bra ideer på hur vi kan marknadsföra våra produkter på facebook.

En idé jag har är att starta en tävling (vet inte hur?) där man kan vinna våra produkter. Kanske genom att skapa en grupp och sedan måste man gå med i gruppen för att ha chans att vinna. Och i gruppen så finns det då reklam för vårt företag och våra produkter.

Hur kan man få folk att gå med i gruppen och sedan sprida det till sina vänner så att de också går med? Hur kan man skapa en tävling?

Har ni några idéer?
Citera
2009-08-25, 00:14
Medlem
Marknadsförning på facebook

Spel på facebook där man får bonusar desto mer vänner som spelar det spelet verkar vara ganska populärt...
kanske man skulle kunna göra något liknade med tävlingen.

ex.. att alla som blir medlem i gruppen har en chans vinna, om 10 av dina vänner bli medlem ökar chansen osv... på det sättet kanske fler går med i gruppen.

Det var bara en snabb tanke jag fick, vet inte hur svårt det är att fixa nått sånt, men det borde gå
Citera
2009-08-25, 08:23
Medlem
Tur-Buddas avatar
Det varierar nog beroende på produkterna. Det är ju skillnad på tunga maskiner, presentartiklar och tjänster...

Först bör man nog identifiera sitt starkaste kundsegment och därefter fundera på hur man bäst utnyttjar "nyllet" för att nå just den gruppen.

Jag tror mer på fokus än sprida hej vilt. FFF, fokusera för fan.
Citera
2009-08-26, 00:14
Medlem
Disco Moskvas avatar
Att bara få människor att gå med i en grupp är ganska kortsiktigt. Väldigt få kommer återvända dit och läsa om era produkter. Man måste få det att bli en kontinuerlig informationskanal. Det kan man fixa genom att skicka ut meddelanden till gruppmedlemarna där de ska svara på frågor, gärna konstruerade så att man måste besöka er hemsida. Sen ger ni pris till den som var först + några andra slumpmässigt utvalda platser. Då kan ni under lång tid informera om nya produkter etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in