2009-08-21, 02:35
Medlem
Tjena!
Har haft mitt xbox 360 nu i snar 2 år (ett hederligt Arcade) men jallafall så har jag inte spelat så mycket på sista tiden.
Så jag bestämde mig för att kanske göra något med mitt xbox.
Tänkte på att råmodda den men så kolla jag på jtube och det var ju så tråkigt funka typ bara till call of duty 5 och 4.
Så söke jag vidare och hitta det coolaset som man kan göra ju!!!
Måla sin egen handkontroll.
Men som vanligt måste man skruva sönder hela skiiten och dela på allt.
Inte så farligt för det e ju lätt men nu till varför jag gör dett inläggte..... Jo jag kollar runt på jtube och där var det bara massa amrekner som visa hur man gjorde och vilka spray-färger man skulle ha.
Fatta inte ett skit.
Så tänkte fråga här?

Fråga 1 om jag vill ha en blå och silvrig handkontroll var ska jag köpa färgen och vad för färg?
Fråga 2:När jag kolla på jtube så så spraya dom först på nått lager med färg sedan något annat ämne sen väntar dom nån minut sen det där andra ämnet sen väntar dom en hel dag. Vad är det där andra ämnet som används under prossesen?

Skulle vara glad om nån kanske som har gjort det och blev nöjd med det kan skicka en lite guide här på forumet?
Citera
2009-08-21, 02:51
Jag skulle köpa färg på en vanlig färghandel och fråga efter en sprayfärg som fäster bra på plast och inte är för lös. Sen tror jag (utan att ha sett youtube-filmerna) att det de sprutar på efteråt är ett klarlack som gör att färgen inte nöts bort, detta kan du också köpa på en färghandel.

Jag har målat mina dosor med akrylfärg, vet att det inte var den bästa valet av färg men det var det jag hade hemma. Den färgen nöts bort ganska fort så ett lack är verkligen att rekommendera om du vill fortsätta spela med dina färgade dosor.

Skruva upp, måla, lacka, skruva ihop. Ska väl inte vara så jävla svårt?
Men om du vill kan du ju alltid försöka täcka områden med textil-tejp eller någon padding (som är lätt att pilla bort) och sedan pilla bort allt det i efterhand.
Citera
2009-08-21, 10:58
Medlem
BobbyChengers avatar
fast original vita är snyggast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in