2009-08-20, 20:40
Medlem
Skruppes avatar
Har anvnt mig av skfunktionen men kan inte hitta ngon trd som matchar mitt problem.

Jag har besvr med att installera spel (och skert program ocks) som jag laddat ner frn internet.

Har tidigare anvnt mig av daemontool som har fungerat som det ska. Fr ngra dagar sedan frskte jag att mounta ett par filer, men det hnder ingenting nr det r dags fr installation.
Hnder det ngot s tar det vldigt lng tid. 6-7 minuter, men det gr nd inte att fullflja installation.
Avinstallerade daemontools och bestmde mig fr att prova Alcohol 120% i stllet.
Samma problem med det.

Har ven brnnt en ISO-skiva fr att installera frn den, men ter igen s blir det galet.

Var ivg till butik och kpte ett billigt orginalspel, d fungerar det som det ska, inga problem.

Min dator r en Dell XPS M1530

Ngon som kan hjlpa mig med det hr?
Citera
2009-08-20, 22:27
Medlem
Lter som det har blivit ngot fel med den "virtuella enheten" som D-tools installerar, testa ladda hem nyaste versionen av daemon tools d den kommer att uppdatera STDP eller vad det heter som gr det mjligt att ha virtuella enheter.
Citera
2009-08-20, 22:28
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Har anvnt mig av skfunktionen men kan inte hitta ngon trd som matchar mitt problem.

Jag har besvr med att installera spel (och skert program ocks) som jag laddat ner frn internet.

Har tidigare anvnt mig av daemontool som har fungerat som det ska. Fr ngra dagar sedan frskte jag att mounta ett par filer, men det hnder ingenting nr det r dags fr installation.
Hnder det ngot s tar det vldigt lng tid. 6-7 minuter, men det gr nd inte att fullflja installation.
Avinstallerade daemontools och bestmde mig fr att prova Alcohol 120% i stllet.
Samma problem med det.

Har ven brnnt en ISO-skiva fr att installera frn den, men ter igen s blir det galet.

Var ivg till butik och kpte ett billigt orginalspel, d fungerar det som det ska, inga problem.

Min dator r en Dell XPS M1530

Ngon som kan hjlpa mig med det hr?

r det samma "fil" du testat anvnda hela tiden? Fr nerladdade program/spel r inte alltid tiptop och fungerar inte alltid.
Citera
2009-08-20, 22:57
Medlem
Skruppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
r det samma "fil" du testat anvnda hela tiden? Fr nerladdade program/spel r inte alltid tiptop och fungerar inte alltid.

Jag har provat med ngra olika filer. Men det blir likadant hela tiden.
Ska prova med nyaste verisionen av daemon ocks.
Citera
2009-08-20, 23:31
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Jag har provat med ngra olika filer. Men det blir likadant hela tiden.
Ska prova med nyaste verisionen av daemon ocks.

Bra, gr det.
Citera
2009-08-20, 23:39
Medlem
Skruppes avatar
Ingen skillnad efter att jag installerat nyare verision av daemon-tools.
Har nu provat att mounta ett spel som jag installerat med daemon tools innan problemet uppstod, och det fungerar som det ska.
Citera
2009-08-21, 00:20
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ingen skillnad efter att jag installerat nyare verision av daemon-tools.
Har nu provat att mounta ett spel som jag installerat med daemon tools innan problemet uppstod, och det fungerar som det ska.

S gamla installerade spel fungerar att mounta?
Citera
2009-08-21, 00:36
Medlem
Skruppes avatar
Ja det verkar det gra. Har bara ett installerat men det fungerar problemfritt.
Citera
2009-08-21, 00:47
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ja det verkar det gra. Har bara ett installerat men det fungerar problemfritt.
Hm, konstigt. Ingen aning om vad som kan vara problemet d. Dem nya filerna mste ju vara ngot fel med.
Citera
2009-08-21, 01:12
Medlem
Skruppes avatar
Urskta, fel av mig. Det gammla spelet fungerar bde med och utan utan daemon tools.
Citera
2009-08-23, 19:36
Medlem
Skruppes avatar
Ngon som vet vad det kan vara fr fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in