2009-08-20, 20:40
Medlem
Skruppes avatar
Har använt mig av sökfunktionen men kan inte hitta någon tråd som matchar mitt problem.

Jag har besvär med att installera spel (och säkert program också) som jag laddat ner från internet.

Har tidigare använt mig av daemontool som har fungerat som det ska. För några dagar sedan försökte jag att mounta ett par filer, men det händer ingenting när det är dags för installation.
Händer det något så tar det väldigt lång tid. 6-7 minuter, men det går ändå inte att fullfölja installation.
Avinstallerade daemontools och bestämde mig för att prova Alcohol 120% i stället.
Samma problem med det.

Har även brännt en ISO-skiva för att installera från den, men åter igen så blir det galet.

Var iväg till butik och köpte ett billigt orginalspel, då fungerar det som det ska, inga problem.

Min dator är en Dell XPS M1530

Någon som kan hjälpa mig med det här?
Citera
2009-08-20, 22:27
Medlem
Låter som det har blivit något fel med den "virtuella enheten" som D-tools installerar, testa ladda hem nyaste versionen av daemon tools då den kommer att uppdatera STDP eller vad det heter som gör det möjligt att ha virtuella enheter.
Citera
2009-08-20, 22:28
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Har använt mig av sökfunktionen men kan inte hitta någon tråd som matchar mitt problem.

Jag har besvär med att installera spel (och säkert program också) som jag laddat ner från internet.

Har tidigare använt mig av daemontool som har fungerat som det ska. För några dagar sedan försökte jag att mounta ett par filer, men det händer ingenting när det är dags för installation.
Händer det något så tar det väldigt lång tid. 6-7 minuter, men det går ändå inte att fullfölja installation.
Avinstallerade daemontools och bestämde mig för att prova Alcohol 120% i stället.
Samma problem med det.

Har även brännt en ISO-skiva för att installera från den, men åter igen så blir det galet.

Var iväg till butik och köpte ett billigt orginalspel, då fungerar det som det ska, inga problem.

Min dator är en Dell XPS M1530

Någon som kan hjälpa mig med det här?

Är det samma "fil" du testat använda hela tiden? För nerladdade program/spel är inte alltid tiptop och fungerar inte alltid.
Citera
2009-08-20, 22:57
Medlem
Skruppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Är det samma "fil" du testat använda hela tiden? För nerladdade program/spel är inte alltid tiptop och fungerar inte alltid.

Jag har provat med några olika filer. Men det blir likadant hela tiden.
Ska prova med nyaste verisionen av daemon också.
Citera
2009-08-20, 23:31
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Jag har provat med några olika filer. Men det blir likadant hela tiden.
Ska prova med nyaste verisionen av daemon också.

Bra, gör det.
Citera
2009-08-20, 23:39
Medlem
Skruppes avatar
Ingen skillnad efter att jag installerat nyare verision av daemon-tools.
Har nu provat att mounta ett spel som jag installerat med daemon tools innan problemet uppstod, och det fungerar som det ska.
Citera
2009-08-21, 00:20
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ingen skillnad efter att jag installerat nyare verision av daemon-tools.
Har nu provat att mounta ett spel som jag installerat med daemon tools innan problemet uppstod, och det fungerar som det ska.

Så gamla installerade spel fungerar att mounta?
Citera
2009-08-21, 00:36
Medlem
Skruppes avatar
Ja det verkar det göra. Har bara ett installerat men det fungerar problemfritt.
Citera
2009-08-21, 00:47
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ja det verkar det göra. Har bara ett installerat men det fungerar problemfritt.
Hm, konstigt. Ingen aning om vad som kan vara problemet då. Dem nya filerna måste ju vara något fel med.
Citera
2009-08-21, 01:12
Medlem
Skruppes avatar
Ursäkta, fel av mig. Det gammla spelet fungerar både med och utan utan daemon tools.
Citera
2009-08-23, 19:36
Medlem
Skruppes avatar
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in