• 1
  • 2
2009-08-20, 18:16
Bannlyst
Ja vad tycker ni om Antihistaminer?

En lista på några sådana. (Finns många fler, skrev bara dom "vanligaste")
  • Promethazine (Lergigan)
  • Alimemazine (Theralen)
  • Loratadine (Clarityn)
  • Hydroxyzine (Atarax)
  • Propiomazine (Propavan)
  • Levocabastine (Livostin)
  • Cetirizine (Zyrlex)

Min egen erfarenhet är att dom funkar mycket bra för allergisymptom men verkligen inte för ångest och depression som jag fått, det var då Atarax som jag fick. Theralen funkar skitbra ifall man vill sova i 16 timmar (), har aldrig tagit något så potent för sömnen. Propavan funkar bra för mig för att sova en hel natt, men vissa klagar på myrkrypningar som är en biverkning bland flera andra.

Detta är vad jag har erfarit, skriv om era erfarenheter, och skriv gärna om andra antihistaminer som inte finns på min lilla lista!

MVH Exo
Citera
2009-08-20, 18:18
Medlem
b0gfettos avatar
Bra när det kliar mycket.
Citera
2009-08-20, 18:25
Medlem
lakritspipan2s avatar
Bra till opi om man inte gillar klådan och skiten. Går väl slagga på ibland om man drar i sig en del men annars är väl skiten rätt värdelös. Att läkare skriver ut allergimedicin till folk med ordentlig ångest för att man kan bli lite seg av skiten är fan ett skämt, är ju inte ångestdämpande på nåt sätt.
Citera
2009-08-20, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan2
Bra till opi om man inte gillar klådan och skiten. Går väl slagga på ibland om man drar i sig en del men annars är väl skiten rätt värdelös. Att läkare skriver ut allergimedicin till folk med ordentlig ångest för att man kan bli lite seg av skiten är fan ett skämt, är ju inte ångestdämpande på nåt sätt.

Japp det har hänt mig och jag blev rasande när läkaren skrev ut Atarax för min ångest...

MVH
Citera
2009-08-20, 18:30
Medlem
Marlboromans avatar
Skit mediciner allt ihopa, har testat dom flesta men till slut fick jag stesolid, bara 5mg 25st och med typ 1 månads intervall så det är värdelöst. Jag måste ta minst 20mg för att få lite lindring av ångest, men dom funkar bra mot bakfulla
Citera
2009-08-20, 18:32
Bannlyst
jag tog lergigan under mitt andra försök på stardus, det funkade tror jag, annars var det kanske placebo. Men somnade skönt gjorde jag av några st
Citera
2009-08-20, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Bra när det kliar mycket.

Japp, antihistaminer motverkar frigörelsen av histaminer vid allergiska reaktioner, som klåda och en massa andra symptom som rinnande ögon, snuva osv.

Men det är sjukt att läkare skriver ut antihistaminer till folk som har panikångest och GAD (General Anxiety Disorder), som om det skulle funka...

MVH Exo
Citera
2009-08-20, 19:17
Theralen funkar bra för mig att sova på, tar dock Iktorivil dagtid.
Citera
2009-08-20, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Theralen funkar bra för mig att sova på, tar dock Iktorivil dagtid.

Du tar Iktorivil för den långa half-life som den har eller? Jag är själv väldigt intresserad av Ikto för min ångest, diazepam trycker ner min ångest bara ett par timmar tyvärr.

Off topic - Ska vi göra denna tråden som "Stora tråden om antihistaminer" eller finns det redan? Har sökt men inte hittat nån tråd som är samlad med alla antihistaminer.

MVH
Citera
2009-08-20, 19:33
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Du tar Iktorivil för den långa half-life som den har eller? Jag är själv väldigt intresserad av Ikto för min ångest, diazepam trycker ner min ångest bara ett par timmar tyvärr.

Off topic - Ska vi göra denna tråden som "Stora tråden om antihistaminer" eller finns det redan? Har sökt men inte hittat nån tråd som är samlad med alla antihistaminer.

MVH
Nja, mest för att min doktor skriver ut Iktorivil mot min ångest o Theralen för min sömn. Förr hade jag Xanor o Propavan. Hjälpte ungefär likadant.

Jag tar relativt hög dos Theralen, 80 mg/kväll.

Visst kan vi göra denna tråd till den stora tråden om antihistaminer...
Citera
2009-08-20, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nja, mest för att min doktor skriver ut Iktorivil mot min ångest o Theralen för min sömn. Förr hade jag Xanor o Propavan. Hjälpte ungefär likadant.

Jag tar relativt hög dos Theralen, 80 mg/kväll.

Visst kan vi göra denna tråd till den stora tråden om antihistaminer...

Aha! Jag ska prata med min läkare om detta och försöka få Ikto istället för Stess. Men jag är missbruksstämplad så jag vet inte hur det kmr gå. Är du också stämplad eller?

Ja 80mg Theralen somnar man gott på, jag har varit så dum att ta över 200mg, sov 16timmar och var seg hela dagen.

Great!

MVH
Citera
2009-08-20, 20:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Tämligen värdelösa, särskilt om man har ett jobb och är inne i ekorrhjulet. Kul att gå upp klockan 05 eller 06 när man tagit Theralen eller Mirtazapin. Bra att släcka ångestfylla på dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in