Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-20, 22:07
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag kommer in med mullvad däremot laddas bara delar av sidan så det ser helt koko ut, skulle gissa på att dom har serverproblem eller liknande.

Ok, tack. Vi får vänta och se då. Sidan är ju inte nere iallafall. De kanske är DDoS:ade?
Citera
2025-10-20, 22:43
Medlem
Thusneldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag når inte ryska nyhetssajten RT.com vare sig från europeisk eller amerikansk VPN-server. Använder Mullvad VPN. Har EU byggt Ursulas digitala järnridå redan? Är sajten IP blockerad? Eller är det Mullvad som blockat sajten? Mina webbläsare? Den var bara DNS-blockerad tidigare, och det gick att komma in med VPN utan problem. När det inte fungerar klistrar jag in IP-adressen till RT och får följande meddelande:

503 Service Unavailable

Pingar RT.com och får bara ett enda ping-svar. Traceroute fungerar och visar sju hopp. Sajten är uppe och online.
Har haft samma problem förut och kör PIA-vpn. Men prova att trycka F5 några gånger för att refresha sidan och rensa cachen. Den är uppe för mig nu ivf.
Citera
2025-10-21, 18:12
Medlem
2n00b4Us avatar
Kan ni uppdatera till den senate versionen av Mullvad, jag får bara ett felmeddelande.
Citera
2025-10-21, 18:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Kan ni uppdatera till den senate versionen av Mullvad, jag får bara ett felmeddelande.

Ja, inga problem. Du nämner inget om ditt felmeddelande. Men ta en skärmdump och maila till dem så får du nog fortast support.
Citera
2025-10-22, 15:06
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thusnelda
Har haft samma problem förut och kör PIA-vpn. Men prova att trycka F5 några gånger för att refresha sidan och rensa cachen. Den är uppe för mig nu ivf.

Kommer in nu, så det verkar inte vara Mullvads fel.
Citera
2025-12-01, 13:24
Medlem
Roobans avatar
Rejäla problem med Mullvad just nu? Raidat datacenter eller vad? 23 servrar offline, bl.a. Malmö och Stockholm.

https://mullvad.net/en/servers

edit: Verkar avhjälpt, var FRA som lekte med mig.
Senast redigerad av Rooban 2025-12-01 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in