Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 18:02
  #1369
Avstängd
Eregerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Har kört med Mullvad ett par månader nu och har tänkt fortsätta ett bra tag till,men hur gör ni vid betalning? Går all in på säkrastekortet och skickar kontanter eller använder ni "osäkra" metoder som Swish,paypal etc?

Det enda olagliga jag använder det till som dom flesta som jag kan tänka mig är Torrent.
Ingen annan suspekt verksamhet förekommer.
Om du enbart sysslar med Torrents så fungerar vilket betalsätt som helst. I övriga fall också för den delen, men du sover nog bättre om du gör tunga saker om du betalat med kontanter.

Tänk på att du kan ansluta upp till 5 enheter. Du kan använda Mullvad på din dator, sedan installera en virtuell maskin som du kör Mullvad i, då går anslutningen via Mullvad -> Mullvad -> Internet.

Eller som jag brukar vilja göra:

Mullvad på routern, Mullvad på datorn, NordVPN i virtuell server, min egen proxy uppepå det.

Tack vare att Mullvad är så jävla snabbt så har jag en ping på 7, där jag har 5 utan VPN.
Citera
2018-06-19, 13:17
  #1370
Medlem
Muikkunens avatar
Ni som använder Mullvad.

Hur pass bra är den egna klienten?`

Är det att föredra att använda deras egna klient eller att använda exempelvis Viscosity?

Kan man med mullvad använda sig av en pfsense router?
Har funderat på att skaffa det i framtiden.
Citera
2018-06-19, 13:21
  #1371
Avstängd
Eregerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
Ni som använder Mullvad.

Hur pass bra är den egna klienten?`

Är det att föredra att använda deras egna klient eller att använda exempelvis Viscosity?

Kan man med mullvad använda sig av en pfsense router?
Har funderat på att skaffa det i framtiden.
Mullvad är kompatibelt med pfSense m.fl
Mullvads egna klient är mycket bra, men av egen erfarenhet så är den lite långsam och jag föredrar därför Viscosity. Det jag menar med långsam är att om du klickar på "Anslut", så måste du vänta tills den börjar ansluta innan du kan avbryta anslutningen. Det handlar om sekunder, men tillräckligt för att jag vill ha en annan klient.

Allt som du kan göra med den egna klienten kan du göra med valfri klient, förutom att öppna portar. Portarna kan man dock öppna via hemsidan.
Citera
2018-06-19, 13:47
  #1372
Medlem
Muikkunens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eregerad
Mullvad är kompatibelt med pfSense m.fl
Mullvads egna klient är mycket bra, men av egen erfarenhet så är den lite långsam och jag föredrar därför Viscosity. Det jag menar med långsam är att om du klickar på "Anslut", så måste du vänta tills den börjar ansluta innan du kan avbryta anslutningen. Det handlar om sekunder, men tillräckligt för att jag vill ha en annan klient.

Allt som du kan göra med den egna klienten kan du göra med valfri klient, förutom att öppna portar. Portarna kan man dock öppna via hemsidan.

Tack så mycket!
Har tidigare använt Ovpn och deras klient och den var lite undermålig så bytte till Viscosity som kändes mycket mer stabilt haft det så några år nu. Men tänkte byta till mullvad nu när min tid har gått ut. Hört mycket gott om Mullvad så blir att testa och att de är billigare skadar ju inte
Citera
2018-06-19, 17:19
  #1373
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
Tack så mycket!
Har tidigare använt Ovpn och deras klient och den var lite undermålig så bytte till Viscosity som kändes mycket mer stabilt haft det så några år nu. Men tänkte byta till mullvad nu när min tid har gått ut. Hört mycket gott om Mullvad så blir att testa och att de är billigare skadar ju inte
Jag har kört Mullvad samt Viscosity väldigt länge och märker aldrig några problem. Svensk tjänst samt snabb support vilket jag prioriterar
Citera
2018-06-21, 09:25
  #1374
Medlem
Muikkunens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag har kört Mullvad samt Viscosity väldigt länge och märker aldrig några problem. Svensk tjänst samt snabb support vilket jag prioriterar

Har inte hunnit testa allt för mycket. Men jag har ett bekymmer som jag inte råder bot på. Via mullvads klient så har jag inte dns leak. Men via Viscosity så läcker jag min operatörs DNS. Vilket jag absolut inte vill göra. Har pillat runt bland alla inställningar men lyckas inte..

Använder ni Mullvads DNS server? Upplever att det tar lång tid att slå upp adresser.
Citera
2018-06-24, 08:37
  #1375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag har kört Mullvad samt Viscosity väldigt länge och märker aldrig några problem. Svensk tjänst samt snabb support vilket jag prioriterar

Har du hört talas om 14 eyes?
Citera
2018-06-24, 08:54
  #1376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
Ni som använder Mullvad.

Är det att föredra att använda deras egna klient eller att använda exempelvis Viscosity?


Förstår inte poängen med att använda en tredjehandsleverantör som komplement till VPN. Har du läst deras Privacy Polices? Ett utdrag från den: "We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website"

Skrattretande, speciellt sista meningen.... Om du dessutom använder Windows, så är poängen med VPN minimal. Använd TOR i stället.
Citera
2018-06-24, 20:46
  #1377
Medlem
Muikkunens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byling
Har du hört talas om 14 eyes?

Jag har inte hört talas om detta. Vad är detta?

Citat:
Ursprungligen postat av byling
Förstår inte poängen med att använda en tredjehandsleverantör som komplement till VPN. Har du läst deras Privacy Polices? Ett utdrag från den: "We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website"

Skrattretande, speciellt sista meningen.... Om du dessutom använder Windows, så är poängen med VPN minimal. Använd TOR i stället.

Nej ska inte säg att jag har läst detta. Men Viscosity har varit en populär klient för både mac och Windows väldigt länge, jag har använt Viscosity tidigare och jag har då inte åkt fast för någonting som jag inte borde ha gjort etc..

Dock så har jag planerat att köra pfsense box i framtiden med mullvad om de fortsätter att leverera dvs
Citera
2018-06-24, 20:59
  #1378
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byling
Förstår inte poängen med att använda en tredjehandsleverantör som komplement till VPN. Har du läst deras Privacy Polices? Ett utdrag från den: "We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website"

Skrattretande, speciellt sista meningen.... Om du dessutom använder Windows, så är poängen med VPN minimal. Använd TOR i stället.
Ja för att TOR är så jävla stensäkert - NOT. Räcker med att du får en shady exit relay så går det se exakt vad du har gjort genom TOR. Inte svårt att sätta upp en egen exit relay och sniffa allt. Då litar jag hellre på Mullvad.
Citera
2018-06-27, 01:05
  #1379
Medlem
Hej jag kan ej mycket om sånt här. Jag har skaffat Mullvad. Har laddat hem Mullvad-klienten och ska nu ordna så att Mullvad och TOR körs ihop. Jag läser guiden men tycker inte det framgår om man ska ha Mullvad-klienten ansluten eller frånkopplad/avslutad när man installerar OpenVPN.

Har inte kommit så långt än, men sen när allt är klart, ska man då ha både Mullvad-klienten och OpenVPN-klienten anslutna samtidigt när man använder TOR?
Citera
2018-06-27, 17:34
  #1380
Medlem
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med detta: https://mullvad.net/sv/guides/tor-and-mullvad-vpn/

Det är punkt 12 jag behöver hjälp med:

Add the following entries to it:

route-nopull
route 10.8.0.1 255.255.255.255
socks-proxy 127.0.0.1 9150

Detta ska ju läggas till i openvpn config-filen i Wordpad. Men var i denna text ska detta klistras in? I början?

Mycket tacksam för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback