• 1
  • 2
2009-08-20, 14:20
Medlem
Jag och en vän ska spela in en kortfilm som bla ska innahålla en spyscen. För att får personen i fråga att spy tänkte vi att han skulle hälla i sig lite t-röd. (då det både är gott, nyttigt och ekonomiskt.) Tanken är dock att han ska hinna göra lite grejer i samma klipp innan han spyr, och för att slippa göra om scenen aollt för många gånger vore det bra med en uppskattning om hur lång tid det tar innan man spyr. Någon som druckit t-röd i sina dar och kan uppskatta hur lång tid det tog?
Citera
2009-08-20, 14:23
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/T-Röd
Senast redigerad av kopro 2009-08-20 kl. 14:26.
Citera
2009-08-20, 14:26
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booga
Jag och en vän ska spela in en kortfilm som bla ska innahålla en spyscen. För att får personen i fråga att spy tänkte vi att han skulle hälla i sig lite t-röd. (då det både är gott, nyttigt och ekonomiskt.) Tanken är dock att han ska hinna göra lite grejer i samma klipp innan han spyr, och för att slippa göra om scenen aollt för många gånger vore det bra med en uppskattning om hur lång tid det tar innan man spyr. Någon som druckit t-röd i sina dar och kan uppskatta hur lång tid det tog?
Säg inte att ni tror att det är så kallat "kräkmedel" i?
Citera
Medlem
sommarlovs avatar
T-röd innehåller varken metanol eller kräkmedel, endast ämnen som smakar riktigt illa!

På film kräks man inte på riktigt, ser ser inte så verkligt ut!

Blanda ärtsoppa och outspädd saft, fyll munnen, töm munnen med ett surt ansikte.
Citera
Medlem
fetttos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopro
eftersom T-röd innehåller en större mängd metanol så skulle jag inte rekommendera att dricka de "Drinking 10 ml will cause blindness, and as little as 100 ml will cause death" (http://en.wikipedia.org/wiki/Methanol)

Vanlig T-röd innehåller INTE metanol. Innehållet i kemetyls T-dojja är etanol, metyletylketon, aceton, etylacetat och bitrex.
Citera
2009-08-20, 14:30
Medlem
SinCitys avatar
Häll i honom lite Subutex, det brukar framkalla riktigt mycket kräkningar för opiatnaiva...
Citera
2009-08-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
T-röd innehåller varken metanol eller kräkmedel, endast ämnen som smakar riktigt illa!

På film kräks man inte på riktigt, ser ser inte så verkligt ut!

Blanda ärtsoppa och outspädd saft, fyll munnen, töm munnen med ett surt ansikte.

Ska vi filma så som vi tänkt fungerar det inte att springa runt med någon blandning i munnen, utan det krävs genuin vomitering.
Citera
2009-08-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Häll i honom lite Subutex, det brukar framkalla riktigt mycket kräkningar för opiatnaiva...

Det kostar pengar, saknar kontakter, skulle bli svårt att fokusera på inspelningen i övrigt och det är dessutom svårt att uppskatta exakt när man spyr.
Citera
2009-08-20, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ska vi filma så som vi tänkt fungerar det inte att springa runt med någon blandning i munnen, utan det krävs genuin vomitering.

Har ni inget redigeringsprogram, eller? Man KLIPPER en film.
Citera
2009-08-20, 15:01
Medlem
pebs avatar
Citat:
Det kostar pengar, saknar kontakter, skulle bli svårt att fokusera på inspelningen i övrigt och det är dessutom svårt att uppskatta exakt när man spyr.

Bor du i någon av de 3 stora städerna så är det inte svårt alls att fixa sub. tar högst 5 minuter på plattan i Stockholm tex, och kostar endast 150kr för 8 nybörjar doser (en suboxene 8mg för 150kr altså)
Men visst är det ju som du säger, svårt att kontrollera när man ska spy. Iofs brukar jag spy kort efter att jag dricker ett stort glas med vatten när jag är opiatad (30-50cl ) på för kort tid
Citera
2009-08-20, 15:04
Medlem
chriztalizahs avatar
Verkar inte som t-röd skulle få en att spy direkt

https://www.flashback.org/showthread.php?t=902852
Citera
2009-08-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ

Har ni inget redigeringsprogram, eller? Man KLIPPER en film.
Att klippa skulle helt fört effekten, edt är inte ett alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in