• 1
  • 2
2009-08-20, 16:06
Medlem
sinkaduss avatar
Jag tycker dom kunde ha doggybag där det är buffe
Citera
2009-08-28, 22:54
Medlem
Medianas avatar
Oavsett om det är små portioner eller inte. Orkar man inte äta upp allt, av en eller annan orsak så borde det vara självklart att servitören frågar om man vill ta med sig resten hem. Vad du sen gör av maten är upp till dig.

Minns att jag tyckte det var otroligt pinsamt tidigare när min mormor bad att få med sig resterna hem. Hon var diabetiker och åt som en fågel. Nu för tiden har jag släppt det där och om jag äter kött ute och det blir något kvar så ber jag att få ta med mig det hem. Och JA, jag ger det faktiskt till hunden.
Citera
2009-08-29, 10:02
Medlem
balzams avatar
Jag tycker portionerna är tillräckliga. Inte vill vi se ut som amerikanarna, eller hur? Mer mat på tallriken = mer fläsk runt magen.
Citera
2009-08-29, 13:00
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balzam
Jag tycker portionerna är tillräckliga. Inte vill vi se ut som amerikanarna, eller hur? Mer mat på tallriken = mer fläsk runt magen.

Jag är böjd att hålla med. Jag tycker ändå det är sällan jag får för lite mat på restaurang, det brukar vara ganska lagom. Sen om jag går på ställen med extra stora portioner brukar det bli så att jag äter upp allt som ges med matkoma som följd. Om alla ställen började med så rejäla portioner skulle jag nog inte bli lyckligare utan bara fetare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in