2013-03-05, 18:40
Medlem
Mjausers avatar
Tänkt på denna tråden lite, som sagt, ingen som vill dela med sig med bilder eller dylikt?
Och TS, håller du fortfarande på med denna hobby?
Citera
2013-03-08, 15:34
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azerbadjan
Njae, det brukar jag inte. Däremot tar jag med mig mobilen och småsurfar lite/chattar, har även hänt jag lyssnat på musik, men nackdelen är väl att då hör jag inte om någon kommer gående.

Alltså, jag ligger inte ute i timmar med mat och allting, utan drar kanske ut cirka 40-45 minuter när jag känner jag behöver lite luft och vill roa mig samtidigt.
Men har faktiskt funderat någon gång på att ta på mig en mask jag har (en sådan här: http://i29.tinypic.com/x22s95.jpg). Sen hoppa fram ur buskaget och skrika typ "UGABUGABUGA!". Men sen givetvis ta av mig den och säga det är på skoj bara.

Hahaha, fan vad skön du är!

Ta med en polare som smygfilmar skeendet och lägg upp på tuben!
Citera
2013-06-27, 01:24
Medlem
hahah! Ska nog testa! någon som har nått förslag på något roligt folkslag? tonåringar,vuxna,gamla tanter, gubbar? Känns rätt tråkigt å se nån vänta på bussen bara

Kanske skulle ta mannen här i kommun. Som sprängde bort sin hand och nu ränner runt med en krokjävel istället som han har vevat runt med när folk börjat tjafsa på krogen ... han kan nog vara rolig! Men känns som jag bleve för gammal för att smyga runt... Gjorde det mycket när jag va typ 12. Då va jag inne på folks altaner å sånt...
Citera
2013-07-07, 16:12
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Nähä.. Du menar alltså att om man tror på den paranormala världen så kan man ingenting annat om någonting? Gäller detsamma alla som är religiösa? Kollar du om kirurgen tror på gud lr spöken innan han får operera dig, för gör han det så kan han ju inget om läkarvetenskap.! Smart kille.!!

Om man jämför företeelsen med blottare. Förr ansågs dessa harmlösa och ofarliga, men på senare år har man upptäckt att de förvärrar sitt beteende. Till slut blir de inte längre upphetsade av att visa sig nakna utan börjar gå mer handgripligen tillväga och utvecklas så småningom till våldtäktsmän.

Jag tror att om man söker kicken att smyga på folk som inte vet att någon iakttar dem så kan beteendet eskalera och man kan t ex bli en stalker.
Att bara titta på folk utan att de vet om det räcker inte till slut, man behöver utöka för att få kicken. Men återigen, det är vad jag tror. Har inte sett någon forskning i ämnet.

Och som sagt, det är en annan sak om barn och ungdomar smyger. Det är vanligt och ren nyfikenhet. Om vuxna beter sig så är det något som är fel, anser jag. Skaffa ett liv, för fan.!!!
Fast det här är ju precis samma argument som folk använder sig av gällande exempelvis porr/sexfantasier. "Tillslut kommer det inte räcka för dig att fantisera om folk som hänger i krokar på väggen samtidigt som en person i ku klux klan-dräkt våldför sig på deras barn och sjunger 'till paris', utan du kommer vilja göra det i verkligheten". Det finns ju ingen direkt logik i det, kan jag tycka. Så länge man tillåts få utlopp för sina tankar/känslor på något sätt kommer dessa bli tillfredsställda och därav kommer du inte känna ett behov av att "eskalera". Eller?

Angående tråden kan det vara mysigt att sätta på höga höjder och "spionera" på folk.
Citera
2013-07-08, 00:59
Medlem
Basfrostens avatar
Var någon som smög längs med vattnet i Bromma igår. Någon från Flashback?
Citera
2013-07-18, 13:51
Medlem
Haha, go tråd. Detta kanske är lösningen på mitt sommartråk! Bor i en stor stad och folk är ju ute sent nu på sommaren så det vore perfekt Har alltid älskat att försöka smyga på bekanta bakifrån när man stämt träff eller dylikt!
Citera
2013-07-27, 20:33
Medlem
Revouls avatar
Några kompisar körde runt med rånarluvor på sig för ett tag sedan.. De blev arresterade av civilpoliser med dragna vapen

Någon hade tydligen ringt polisen och civilsnutarna var i närheten
Citera
2013-07-29, 20:27
Medlem
mr.falcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoul
Några kompisar körde runt med rånarluvor på sig för ett tag sedan.. De blev arresterade av civilpoliser med dragna vapen

Smyga ska man göra ensam annars drar det för mycket uppmärksamhet
Citera
2013-07-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azerbadjan
Sådär, då kom man hem ifrån ännu ett pass. Var precis ute och smög lite nu när det börjar mörkna. Är det bara jag som gillar det? Titt som tätt när jag får för tråkigt under nätterna så händer det att jag tar på mig väldigt mörka kläder, springer till något större buskage / mindre skog bakom en busskur här i området. Lägger mig bland buskar och träd i det höga gräset för att bara glo på folk som väntar på bussen eller ska kliva av den. Det är faktiskt väldigt rogivande att i den tysta natten bara ligga och stirra lite, många smsar i väntan på bussen, någon annan kanske talar i telefonen osv.

Det är helt enkelt väldigt intressant att se vad folk gör när dom är ensamma (eller i sällskap) och väntar. Givetvis visar jag inte att jag ligger bakom om dom. Exempelvis nyss var det en tjej och en kille som satt i busskuren som förmodligen var tillsammans, dom väntade säkert 10 minuter. Under dessa 10 minuter så var tjejen allmänt tänd på killen och satte sig på honom osv. Var rätt underhållande faktiskt när dom höll på att äta upp varandras ansikten.

Så, någon fler än jag som har detta som sysselsättning?

Hahaha, du är ju bara för jävla rolig. Stay harmless. Peace out
Citera
2013-07-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Jag brukar sitta i den andra busken och titta på dig.
Nästa gång tar jag med mig ett paintball gevär

Hahahahah !
Citera
2013-08-04, 07:51
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Haha. Det låter rätt skoj faktiskt! Jag har själv aldrig testat själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Revoul

Att köra runt med rånarluva är inte direkt diskret.
Citera
2013-08-05, 01:20
Medlem
Landsfaders avatar
Har gjort liknande men av allt andra anledningar. Kanske skulle gå ut en sväng och bara smyga/tjuvkika för skojs skull.

Skulle vara grymt med en bra kamera för att filma i mörker och med bra ljudupptagning. Någon som har ett tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in