2011-02-20, 22:25
Medlem
FittLisas avatar
När jag var liten brukade jag och en kompis dra på oss våra militärkläder, greppa kikaren och sedan spana på några som bodde ute i skogen. Klockslag och positioner antecknades. Fan vad spännande det var.

För bättre hörsel bör man ha munnen öppen. Det dämpar ljud från svalg och puls.
Citera
2011-02-24, 14:26
Medlem
Jag var runt 14-16år när jag smög på folk AKA FÖNSTERTITTARE.
Brukade kolla in i andras lägenheter/villor.
Hade ett ställe som låg väldigt bra till det var en skog med ett berg utanför hyreshuset.
Där rörde sig inte många människor eftersom centrum låg åt andra hållet.
Självklart var jag ute efter att få se något naket, såg vid några tillfällen en kvinna i 35års ålderns bröst.
En massa grälande personer var mer vanligt att se än nakenhet.
Citera
2011-02-24, 18:54
Medlem
Om man smyger omkring så känner man en makt, antar jag. Vilket i sin tur betyder att man är en person som har behov av att känna makt. Alltså känner sig maktlös annars=är en liten människa innerst inne.
Fönstertittare är ännu sjukare, såvida det inte är barn och unga vill säga.

Det är inte ett sunt beteende och om man fortsätter med det finns risk att det övergår i andra, ännu sjukare maktkänsla kickar, tror jag.
Senast redigerad av Tina... 2011-02-24 kl. 18:57.
Citera
2011-02-24, 21:46
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Om man smyger omkring så känner man en makt, antar jag. Vilket i sin tur betyder att man är en person som har behov av att känna makt. Alltså känner sig maktlös annars=är en liten människa innerst inne.
Fönstertittare är ännu sjukare, såvida det inte är barn och unga vill säga.

Det är inte ett sunt beteende och om man fortsätter med det finns risk att det övergår i andra, ännu sjukare maktkänsla kickar, tror jag.

Äh, det är ju bara kul att smyga runt!

Jag tror inte man skall leka "förnuftet" då man spenderar inlägg på Paranormala fenomen...
Senast redigerad av DelGriffith 2011-02-24 kl. 21:52.
Citera
2011-02-25, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Äh, det är ju bara kul att smyga runt!

Jag tror inte man skall leka "förnuftet" då man spenderar inlägg på Paranormala fenomen...

Nähä.. Du menar alltså att om man tror på den paranormala världen så kan man ingenting annat om någonting? Gäller detsamma alla som är religiösa? Kollar du om kirurgen tror på gud lr spöken innan han får operera dig, för gör han det så kan han ju inget om läkarvetenskap.! Smart kille.!!

Om man jämför företeelsen med blottare. Förr ansågs dessa harmlösa och ofarliga, men på senare år har man upptäckt att de förvärrar sitt beteende. Till slut blir de inte längre upphetsade av att visa sig nakna utan börjar gå mer handgripligen tillväga och utvecklas så småningom till våldtäktsmän.

Jag tror att om man söker kicken att smyga på folk som inte vet att någon iakttar dem så kan beteendet eskalera och man kan t ex bli en stalker.
Att bara titta på folk utan att de vet om det räcker inte till slut, man behöver utöka för att få kicken. Men återigen, det är vad jag tror. Har inte sett någon forskning i ämnet.

Och som sagt, det är en annan sak om barn och ungdomar smyger. Det är vanligt och ren nyfikenhet. Om vuxna beter sig så är det något som är fel, anser jag. Skaffa ett liv, för fan.!!!
Senast redigerad av Tina... 2011-02-25 kl. 08:17.
Citera
2011-02-26, 18:28
Medlem
När jag var liten gick typ i femman så var jag på ett sommarställe på landet en sommar, fanns inte så mycket barn där och jag har inga syskon så hade tråkit. Badade mest och gick omkring i området där det var rätt mycket buskage och häckar även viss höjdskillnad mellan sommarställena. Det var ju sommar så alla damer gick ju omkring i bikini vilket vara bra för mig som kåt liten pojk. Hittade sen en kikare på vinden och den använde jag hela sommaren när jag sparng omkring i området och kollade på härliga damer. Hade man tur var de toppless och hade man ännu mer tur var de under 35

Blev många härliga runkar.
Citera
2011-02-26, 19:53
Medlem
hetingsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abdoulo
När jag var liten gick typ i femman så var jag på ett sommarställe på landet en sommar, fanns inte så mycket barn där och jag har inga syskon så hade tråkit. Badade mest och gick omkring i området där det var rätt mycket buskage och häckar även viss höjdskillnad mellan sommarställena. Det var ju sommar så alla damer gick ju omkring i bikini vilket vara bra för mig som kåt liten pojk. Hittade sen en kikare på vinden och den använde jag hela sommaren när jag sparng omkring i området och kollade på härliga damer. Hade man tur var de toppless och hade man ännu mer tur var de under 35

Blev många härliga runkar.

Så Tina...tror du att abdoulos bettende är osunt också? Jag menar, hur kan något så härligt vara osund?
Själv smyger jag inte på folk, jag följer samhällets regler.
Citera
2011-02-26, 22:57
Medlem
När jag var liten kunde farsan få för sig att ta på sig en mask föreställande ett skelett, när han åkte i sin folkvagsnbubbla! För att skrämma slag på folk. Han tyckte det var jätteroligt. En gång skrämde han en gammal gumma...
Citera
2011-02-28, 00:25
Medlem
ArmeCykels avatar
Tror inte att majoriteten gömmer sig i buskar och smyger på folk inte. Men å andra sidan så tror jag inte det är speciellt onormalt, kanske överdriven nyfikenhet?

Men det låter iallafall som en trevlig hobby
Citera
2011-03-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetingson
Så Tina...tror du att abdoulos bettende är osunt också? Jag menar, hur kan något så härligt vara osund?
Själv smyger jag inte på folk, jag följer samhällets regler.

Som jag skrev så tycker jag inte att det är mer än normal nyfikenhet och kåthet då som abdoulos skriver när någon i femman springer runt och kollar på nakna kvinnor...
Alla yngre är väl nyfikna på nakenhet.. Det är när man är vuxen och får en kick av att smyga på folk när de inte ser en som jag får en vibb att det handlar om en form av makt, eftersom personerna inte märker något. Då har smygaren kontroll på något sätt..
Det är därför jag tycker att det är stalkervarning på dem...

Men som sagt, det är min åsikt. Inget jag har läst någon fakta om.
Citera
2011-06-10, 23:47
Medlem
Nu är det sommar och mycket bra förhållanden för att återuppta denna aktivitet. Någon som håller på?
Citera
2011-07-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Nu är det sommar och mycket bra förhållanden för att återuppta denna aktivitet. Någon som håller på?
Nä det var inte mycket aktivitet här, men måste erkänna att man blev lite sugen efter att ha läst igenom tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in