Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Äh, det är ju bara kul att smyga runt!
Jag tror inte man skall leka "förnuftet" då man spenderar inlägg på
Paranormala fenomen...
Nähä.. Du menar alltså att om man tror på den paranormala världen så kan man ingenting annat om någonting? Gäller detsamma alla som är religiösa? Kollar du om kirurgen tror på gud lr spöken innan han får operera dig, för gör han det så kan han ju inget om läkarvetenskap.!

Smart kille.!!
Om man jämför företeelsen med blottare. Förr ansågs dessa harmlösa och ofarliga, men på senare år har man upptäckt att de förvärrar sitt beteende. Till slut blir de inte längre upphetsade av att visa sig nakna utan börjar gå mer handgripligen tillväga och utvecklas så småningom till våldtäktsmän.
Jag tror att om man söker kicken att smyga på folk som inte vet att någon iakttar dem så kan beteendet eskalera och man kan t ex bli en stalker.
Att bara titta på folk utan att de vet om det räcker inte till slut, man behöver utöka för att få kicken. Men återigen, det är vad jag tror. Har inte sett någon forskning i ämnet.
Och som sagt, det är en annan sak om barn och ungdomar smyger. Det är vanligt och ren nyfikenhet. Om vuxna beter sig så är det något som är fel, anser jag. Skaffa ett liv, för fan.!!!