2011-07-30, 13:17
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Nähä.. Du menar alltså att om man tror på den paranormala världen så kan man ingenting annat om någonting? Gäller detsamma alla som är religiösa? Kollar du om kirurgen tror på gud lr spöken innan han får operera dig, för gör han det så kan han ju inget om läkarvetenskap.! Smart kille.!!

Om man jämför företeelsen med blottare. Förr ansågs dessa harmlösa och ofarliga, men på senare år har man upptäckt att de förvärrar sitt beteende. Till slut blir de inte längre upphetsade av att visa sig nakna utan börjar gå mer handgripligen tillväga och utvecklas så småningom till våldtäktsmän.

Jag tror att om man söker kicken att smyga på folk som inte vet att någon iakttar dem så kan beteendet eskalera och man kan t ex bli en stalker.
Att bara titta på folk utan att de vet om det räcker inte till slut, man behöver utöka för att få kicken. Men återigen, det är vad jag tror. Har inte sett någon forskning i ämnet.

Och som sagt, det är en annan sak om barn och ungdomar smyger. Det är vanligt och ren nyfikenhet. Om vuxna beter sig så är det något som är fel, anser jag. Skaffa ett liv, för fan.!!!

Vem/vilka har då upptäckt att beteendet förvärras då du inte har sett någon forskning i ämnet?
Citera
2011-08-01, 09:15
Avslutad
Tycker att denna tråd är ganska obehaglig läsning. Finns det verkligen så många snokande fluktare därute? Ni borde tänka på att ni faktiskt riskerar att skrämma folk, särskilt ensamma tjejer, och att ni i värsta fall kan åka dit för ofredande.

Sätt er på en parkbänk eller på ett vanligt bibliotek i stället, då kan ni iaktta andra diskret utan att framstå som störda. Cp-ungar.
Citera
2012-09-05, 13:33
Medlem
Necrofilis avatar
Jag drar upp en gammal tråd.

Det här en mycket trevlig sysselsättning. När jag inte har barn hemmma är jag ute mint 3 kvällar/nätter i veckan!
Jag bara längtar tills i vinter när det mörknar tidigt. Då kan man var ute från tidig eftermiddag till sen morgon. underbart!
Citera
2012-09-05, 13:50
Medlem
knekt sparvs avatar
Det här är faktiskt inget jag har provat men det låter lite kul. Dock får jag samma rogivande känsla som TS beskriver när jag sitter och kikar på folk som sover. Det kan vara familjemedlemmar, vänner som jag av en eller annan anledning sovit i samma rum som, pojkvänner kanske.
Citera
2012-09-05, 20:38
Medlem
Z1s avatar
Det där med att smyga på folk har alltid faschinerat även mig
Tyvärr (fast bara tyvärr i just detta fallet) bor jag på en ganska folktom plats så jag har inte riktigt kunnat hänge mig åt mitt intresse fullt ut. Blir en hel del tjuvlyssnande dock. Ibland kan man även ta sig en snabbsmygare på dagtid om man är försiktig

Har en kompis med samma intresse. Ibland är vi ute och smyger framåt småtimmarna tillsammans i M90 uniform och rånarluvor eller gasmasker. Det ideala är folk som har fest i trädgården, i dessa fall brukar vi avge märkliga läten (tänk insekt/zombie läten) innan vi ger oss iväg.
Senast redigerad av Z1 2012-09-05 kl. 20:44.
Citera
2012-09-05, 20:53
Medlem
smides avatar
I tidiga tonåren brukade jag och en kompis vara ute och smyga på grannarna väldigt ofta. Speciellt på hösten när det var mörkt och rått ute. Minns hur oerhört spännande det var att komma närmare och närmare huset, tills man till slut stod tryckt mot husväggen.
Citera
2012-09-11, 12:32
Medlem
knekt sparvs avatar
För några kvällar sedan drack jag några glas rödvin och lite halvdragen begav jag mig ut på en kvällspromenad. Måste ha varit i fredags. På stan var det inte så mycket liv och rörelse men på gångvägen cyklade en kille förbi mig och stannade sin cykel nere vid vattnet kanske 20-3 meter bort. Jag mindes plötsligt den här tråden och klev in i grenverket på en hängbjörk - det perfekta gömstället. Tills jag någon halv minut senare insåg att det kanske även var det perfekta pisse-stället. Det luktade nämligen lite. Killen gjorde inget spännande så jag bestämde mig för att skona mina näsborrar och gå vidare (fast åt et annat håll). Promenaden inkluderade även att jag över ett liite för högt staket ramlade in i en villaträdgård där jag smög i skuggorna och kände mig som en riktigt spänstig äventyrare i några minuter innan jag plockade en fin blomma och hoppade tillbaka över staketet och fortsatte min promenad längs stadens långgata. Fantastiskt.
Citera
2013-01-31, 13:18
Medlem
Någon Flashbackare som smugit runt i björkekärrsområdet i Göteborg?
Tycker nämligen jag sett och hört lite för mycket när man varit ute på kvällarna, konstiga läten och mörka figurer, är väl säkert några grabbar i området som fattat tycke för det.
Kan ju inte klandra dem, vet själv att jag tyckte det var förbannat kul att smyga runt på nätterna i trädgårdar etc..
Citera
2013-02-07, 04:14
Medlem
Linterieurs avatar
Det är bland annat människor som dig som gör att jag ogillar att gå ut när det är mörkt.
Citera
2013-02-10, 07:29
Medlem
MusseMunskydds avatar
Prova att onanera nästa gång. Bit i en gren så det inte hörs. Ta med kikare så du får bättre koll. Ducka när polisen kommer.
Citera
2013-03-04, 00:21
Medlem
Mjausers avatar
Måste testas, är dock rädd för mörkret vilket kommer bli ett betydande problem.
Kommer antagligen ligga i någon buske i ca 5 min innan jag blir rädd att någon annan kommer smyga på mig.
Citera
2013-03-04, 00:43
Medlem
Presentpappers avatar
Tyckte det var kul som barn att smyga runt på detta sättet och spionera lite lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in