2009-08-19, 22:02
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Hur definierar man egentligen skillnaden mellan att vara söt, snygg eller vacker, kan man vara allt på en gång..?
Citera
2009-08-19, 22:03
Medlem
occasuss avatar
Det har jag också länge undrat, men detta är helt fel forum.

EDIT: Om man ska gå lite OnT - man kan vara söt utan att vara snygg eller vacker (t ex Drew Barrymore), men själv tycker jag att snygg och vacker alltid hör ihop.
Senast redigerad av occasus 2009-08-19 kl. 22:05.
Citera
2009-08-19, 22:07
Medlem
raggarsvins avatar
det kan iallafall jag knappt förklara för någon, men jag vet skillnadena
Citera
2009-08-19, 22:10
Medlem
WeAreAllOnes avatar
jag brukar ofta dela in "snygga" tjejer i någon slags one-night-standskategori och söta tjejer mer som flickvänsmaterial. Och vackra tjejer som båda. Ganska löjlig kategorisering men det är så jag tänker när jag ska bestämma "är hon sötg eller sexig?".

Det är definitivt en skillnad på snygg och vacker. Snygg föds man men jag tycker att självförtroende, hållning, gångstil och personlighet får en person att bli "vacker"
Citera
2009-08-19, 22:10
Bannlyst
Söt = Gullig/oskyldig
Snygg = Lite mer "aggresivt" än söt.
Vacker = Nu vart det svårt. Men nära besläktat med söt iallafall. En blandning av söt och snygg möjligtvis.
Citera
2009-08-19, 22:12
Medlem
Det avgör man själv, vissa tjejer är vackra, vissa är söta, vissa är snygga och vissa är alltihop. Men en skit ful tjej har jag svårt att se som söt t.ex. men en halvful tjej kan fortf. vara söt. Definitionsfråga helt enkelt.
Citera
2009-08-19, 22:12
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
det kan iallafall jag knappt förklara för någon, men jag vet skillnadena
Samma här jag har det på tungan men kan inte uttrycka mig.

Jag ser i alla fall en klar skillnad mellan att vara söt och snygg. Söt är typ en en apunge eller ett gosedjur, alltså någonting gulligt som man inte riktigt vill förstöra. Någon som är snygg vill man istället knulla skiten ur. Söt behöver alltså inte innebära något sexuellt.

Enigmium's svar lät bättre.
Senast redigerad av surfacing 2009-08-19 kl. 22:16.
Citera
2009-08-19, 22:14
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Samma här jag har det på tungan men kan inte uttrycka mig.

Jag ser i alla fall en klar skillnad mellan att vara söt och snygg. Söt är typ en en apunge eller ett gosedjur, alltså någonting gulligt som man inte riktigt vill förstöra. Någon som är snygg vill man istället knulla skiten ur. Söt behöver alltså inte innebära något sexuellt.
där satte du huvudet på spiken!
Citera
2009-08-19, 22:17
Medlem
occasuss avatar
Kan någon som anser att man kan vara snygg utan att vara vacker och vice versa ge ett exempel på en människa som bara är det ena?
Citera
2009-08-19, 22:22
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Kan någon som anser att man kan vara snygg utan att vara vacker och vice versa ge ett exempel på en människa som bara är det ena?

En dam kan exempelvis vara vacker men behöver inte vara snygg för det.

"Vacker" är ett vidare begrepp än vad "snygg" är och kan användas på ett annat sätt. Man blir lite mer ... tagen av en vacker sak än "bara" tycker den är snygg.
Citera
2009-08-19, 22:23
Medlem
adequates avatar
Citat:
Det har jag också länge undrat, men detta är helt fel forum.
Indeed, men vilket kan vara rätt?
Provar med Språk.

Så: Filosofi -> Språk

/Mod
Citera
2009-08-19, 22:27
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Svårt det där . När någon säger vacker tänker i alla fall jag på en person som ser bra ut och samtidigt har lite högre "klass" på sin utstyrsel och beteende.

Eeeeh? http://www.brooklynmuseum.org/exhibitions/marilyn_monroe/images/marilyn_monroe_sig_335.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in