• 1
  • 2
2009-08-19, 20:48
Bannlyst
Vilka örter förblir lagliga efter 15 september?
OCh vilka förbjuds!

Citera
2009-08-19, 21:11
Medlem
henkishs avatar
Spice i alla former är det enda jag vet som blir olagligt i alla fall.

Edit: Citat från http://www.regeringen.se/sb/d/12102/a/130038

"Regeringen klassificerar de sju substanserna CP 47,497-C6; CP 47,497-C7; CP 47,497-C8; CP 47,497-C9; JWH-018; JWH-073 och HU-210 som narkotika. Samtliga substanser är syntetiska cannabinoider och har egenskaper som liknar cannabis. De förekommer som tillsatser i olika växtberedningar som är avsedda för rökning. En av flera beteckningar för dessa växtberedningar är Spice."
Senast redigerad av henkish 2009-08-19 kl. 21:14.
Citera
2009-08-19, 21:13
Medlem
Oczwaps avatar
Vilka örter som förblir lagliga är irrelevant, vad vi vill veta är vilka rökmixar som klarar sig
Men eftersom med största sannolikhet ingen här vet exakt vilka rökmixar som innehåller vilka cannabinoider så är det nog svårt att komma med några definitiva svar. Däremot kan man ju spekulera.
Eftersom olika rökmixar ger olika rus kan man ju anta att de innehåller olika cannabinoider. I värsta fall innehåller alla nuvarande mixar någon av de klassade ämnena, då får vi lov att vänta tills någon bestämmer sig för att skriva ett nytt recept utan dessa. Min gissning är att det kommer att komma nya rökmixar med ännu ej klassade cannabinoider tills det inte finns några fler cannabinoider att klassa.
Citera
2009-08-19, 21:30
Medlem
Modifys avatar
69, Smoke XXX och Tribal Warrior Gold/Ultimate är de enda mixarna som jag vet kommer vara lagliga efter 15:e september. Det lär med största sannolikhet dyka upp ett antal nya mixar också.
Citera
2009-08-19, 21:35
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
69, Smoke XXX och Tribal Warrior Gold/Ultimate är de enda mixarna som jag vet kommer vara lagliga efter 15:e september. Det lär med största sannolikhet dyka upp ett antal nya mixar också.

Har hört gott om TWU av vänner, så det skulle vara trevligt om detta var sant. Måste dock fråga hur du kan veta något sådant?
Citera
2009-08-19, 22:33
Medlem
Någon som vet en fysisk butik runt gbg som man kan inhandla rökmixar i?
Citera
2009-08-19, 22:44
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oczwap
Har hört gott om TWU av vänner, så det skulle vara trevligt om detta var sant. Måste dock fråga hur du kan veta något sådant?

Har stått på diverse nätshoppar. Ganska svårt att missa.

Tamii; Det finns inga fysiska butiker som säljer rökmixarn, bara på nätet.
Citera
2009-08-19, 22:45
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Någon som vet en fysisk butik runt gbg som man kan inhandla rökmixar i?
Jag tror inte det finns några alls i Sverige, men rätta mig gärna om jag har fel.

Edit: För sent.
Anledningen till att de endast säljs på nätet är väl för att behålla dem lagliga så länge som möjligt?

Edit2:
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Har stått på diverse nätshoppar. Ganska svårt att missa.
Använder mig endast av GS och SN. Det enda jag kan hitta om vilka som kommer att försvinna är detta från SN:
I väntan på beslut om Spice kommer att bli olagligt har vi stoppat försäljningen av dessa produkter (även Mojo, Genie samt Yucatan Fire).
Har jag missat något, eller har du någon annan källa?
Senast redigerad av Oczwap 2009-08-19 kl. 22:52.
Citera
2009-08-19, 22:59
Bannlyst
Citat:
CP 47,497-C6; CP 47,497-C7; CP 47,497-C8; CP 47,497-C9; JWH-018; JWH-073
Dessa ämnen förbjuds. iaf men va jobbigt när man inte vet. Det är väll kolla in 15+ september vad de säljer!
Citera
2009-08-19, 22:59
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Vilka örter förblir lagliga efter 15 september?
OCh vilka förbjuds!

Istället för att bara fråga alla andra att göra undersökningar för dig så kan du väl söka på vilka kemikalier som hittats i vilka röksorter? Finns flera engelska artiklar om ämnet(står att substans x hittats i rökmix y, kolla ifall substans x blir klassad och om så så är det olagligt då), och det är inte direkt jobbigt att leta upp, om man nu vill veta. Och nej, jag tänker inte göra det åt dig.
Citera
2009-08-19, 23:24
Bannlyst
Citat:
Tribal Warrior Ultimate är precis som spice en rökmix, men innehåller inte några av de sju syntetiska cannabinoider som är på väg att narkotikaklassas.
Citera
2009-08-19, 23:42
Medlem
Oczwaps avatar
Me hjälp av roxs inlägg fann jag detta i FBs nyhetsarkiv.
http://www.flashback.se/artikel/393/...iv-till-spice/

Citat:
JWH-018, CP 47,497 and the C6, C8 and C9 homologues of CP 47,497 are illegal in Germany since 22nd of January 2009
Jag gissar att påståendet kommer ifrån att TWU är lagligt i Tyskland, men eftersom de inte har förbjudit like många som vi kommer att göra kanske det inte stämmer.
Detta är dock bara ett antagande från min sida som skulle kunna vara helt felaktigt.

Men tack ändå, jag hoppas verkligen att den fortsätter vara laglig. Försöker bara lista ut vilka rökmixar man ska köpa in innan den 15:e.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in