2009-08-19, 19:11
Medlem
Hejsan! Hittade några kycklingbitar, tänkte göra grillspett men detta väder, nja man kan aldrig vara säker!

Kan man tillaga grillspetten på några andra sätt? Kanske kan man steka det i ungnen ?
Tar emot alla ideer!
2009-08-19, 19:14
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DE
Hejsan! Hittade några kycklingbitar, tänkte göra grillspett men detta väder, nja man kan aldrig vara säker!

Kan man tillaga grillspetten på några andra sätt? Kanske kan man steka det i ungnen ?
Tar emot alla ideer!
Du kan GRILLA dem i ugnen... sätt vred nummer ett på "Grill" och vred nummer två på "300 grader" (eller "max"). Detta gör att grillelementen i ugnen går på - jag kan också avslöja att du inte får grillsmak på kycklingen (men med lite fantasi löser du detta med Liquid Smoke e.d.).

Du skämtar va? "Kan man steka det i ugnen"?
2009-08-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Du kan GRILLA dem i ugnen... sätt vred nummer ett på "Grill" och vred nummer två på "300 grader" (eller "max"). Detta gör att grillelementen i ugnen går på - jag kan också avslöja att du inte får grillsmak på kycklingen (men med lite fantasi löser du detta med Liquid Smoke e.d.).

Du skämtar va? "Kan man steka det i ugnen"?

Vad heter det då
2009-08-19, 19:31
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DE
Vad heter det då
Heter? Men vad fan? Det är väl självklart att man steka kyckling i ugn... Eller grilla.

Har du aldrig lagat mat innan?
2009-08-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Heter? Men vad fan? Det är väl självklart att man steka kyckling i ugn... Eller grilla.

Har du aldrig lagat mat innan?

Jo fan! Men om visste inte vad det heter när man har något i ungnen Sry FetFulElak!

EDIT: Gå inte off-topic nu så blir min 3:dje tråd här i Matlagning stängd
2009-08-19, 20:27
Medlem
csts avatar
Nja, detta var väl ingen höjdare till trådstart.

Tråd låst!

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in