Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-08-19, 17:31
Medlem
Kevin.McDusts avatar
Ja, jag vet. Hur långt är ett snöre.

Men det jag funderar på är vad som anses som en rimlig tid att hålla uppe. Många här på brädan snackar bara om att det är för tidigt med någon månad men kan det någonsin bli "för sent"?

Säg att man kör en nybörjarkur variant testo-only 250 e5d i 12 veckor. Med en lyckad PCT och att allt går smärtfritt, när är det då dags för nästa kur? Kan man vila 1 år? Säg att man bulkar varje höst och då stoppar in lite godsaker i skinkan och sedan deffar man osv under vår/sommar. Eller är detta för sällan eller vad man ska säga?

Musklerna brukar ju ta över hjärnan efter en lyckad kur (vad jag förstår genom att läsa här) men om man inte är så sugen på att kura så ofta...
Citera
2009-08-19, 17:36
Medlem
Så fort du är över ditt genetiska max kommer du tappa när du är av
Citera
2009-08-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.McDust
Ja, jag vet. Hur långt är ett snöre.

Men det jag funderar på är vad som anses som en rimlig tid att hålla uppe. Många här på brädan snackar bara om att det är för tidigt med någon månad men kan det någonsin bli "för sent"?

Säg att man kör en nybörjarkur variant testo-only 250 e5d i 12 veckor. Med en lyckad PCT och att allt går smärtfritt, när är det då dags för nästa kur? Kan man vila 1 år? Säg att man bulkar varje höst och då stoppar in lite godsaker i skinkan och sedan deffar man osv under vår/sommar. Eller är detta för sällan eller vad man ska säga?

Musklerna brukar ju ta över hjärnan efter en lyckad kur (vad jag förstår genom att läsa här) men om man inte är så sugen på att kura så ofta...

Bäst är väl att aldrig kura alls.
Men man brukar ha som regel att man ska vara av minst dubbelt så länge som man varit på PCT-n inräknat.

Men det innebär inte att du hinner återhämta dig till 100% utan bara att du inte är lika nedstängd.

/V&S
Citera
2009-08-19, 17:44
Medlem
Kevin.McDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinosprit1
Men man brukar ha som regel att man ska vara av minst dubbelt så länge som man varit på PCT-n inräknat.

Men det innebär inte att du hinner återhämta dig till 100% utan bara att du inte är lika nedstängd.

/V&S

Tack, var ett sådant svar jag ville ha. Då får man helt enkelt kura längre så man får vila längre ;D
Citera
2009-08-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ordna
Källa på det?
Citera
2009-08-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Källa på det?

Är lite sunt förnuft..
Citera
2009-08-19, 17:52
Medlem
Masingas avatar
Vadå "bör" kura? Kanske du skulle formulera om det till "kan" istället.
Citera
2009-08-19, 17:56
Medlem
Citat:
Är lite sunt förnuft..
Hur tänker du då? Skulle muskler försvinna bara för att man får mindre testosteron? Tycker mesta av musklerna borde vara kvar så länge man fortsätter träna och får i sig tillräckligt med protein.
Citera
2009-08-19, 20:41
Medlem
MadSkillzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinosprit1

/V&S

Jag är väldigt nyfiken på vad det är kroppen återhämtar sig ifrån och vilken typ av slitage som förekommer kroppen vid milt bruk av AAS?

Kan någon här svara på det!?
Citera
2009-08-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadSkillzz
Jag är väldigt nyfiken på vad det är kroppen återhämtar sig ifrån och vilken typ av slitage som förekommer kroppen vid milt bruk av AAS?

Kan någon här svara på det!?

Om du söker/läser runt lite på internet och här på fb hittar du svaren.

Alla värden/processer i kroppen rubbas, hypofysen får signal om att minska/helt lägga ner sin verksamhet. Kort kan man väll säga att du sliter på leder och organ, samt att man rubbar den extremt finslipade hormonprofil människan har. Anabola Androgena Steroider kan användas säkert, under läkares föreskrifter. Men så fort du tar det i egna händer går det lätt överstyr och kommer att få dig att se "perfekt" ut på utsidan, men insidan kommer sakta men säkert förvandlas till ett mörker.

jag skulle säga att på kort sikt kan man i viss mån klara sig undan problemen, men i det långa loppet kommer du definitivt att få betala ett pris!
Citera
2009-08-19, 21:43
Medlem
Kevin.McDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongmanX
Om du söker/läser runt lite på internet och här på fb hittar du svaren.

Alla värden/processer i kroppen rubbas, hypofysen får signal om att minska/helt lägga ner sin verksamhet. Kort kan man väll säga att du sliter på leder och organ, samt att man rubbar den extremt finslipade hormonprofil människan har. Anabola Androgena Steroider kan användas säkert, under läkares föreskrifter. Men så fort du tar det i egna händer går det lätt överstyr och kommer att få dig att se "perfekt" ut på utsidan, men insidan kommer sakta men säkert förvandlas till ett mörker.

jag skulle säga att på kort sikt kan man i viss mån klara sig undan problemen, men i det långa loppet kommer du definitivt att få betala ett pris!

Detta borde lyftas fram mer tycker jag, det finns ett viss glorifierade budskap online om hur bra AAS är och hur värt det är. Många som kommer in i det utan att veta baksidan tror jag. Känner ju själv hur sugen man blir att köra på bara för att allt ska gå så snabbt som möjligt även trots jag har mål som går att nå ren.
Citera
2009-08-19, 21:44
Medlem
Citat:

Helt klart sunt förnuft. Man skulle egentligen kunna säga att vänta med att kura tills man når sitt genetiska max oxå kan var lite "onödigt". Så länge man inte tänk ha steroider mer eller mindre i sig hela tiden efter det. Att kura innan kommer ju bara snabba upp vägen till ditt max. Väldigt intressant att spekulera i hurvida AAS egentligen är värt att använda, till vilket pris osv osv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in