2009-08-19, 12:57
Medlem
RivenFlushs avatar
Hej,

jag har ett litet annorlunda problem.

Det är nämligen så att jag när jag ska använda min högra skiftknapp så min laptop funkar den inte första gången, om jag exempelvis ska skriva stora f så blir det fFFFFF, dvs ett litet f först innan datorn fattar att skifttangenten är nedtryckt - och detta alltså oavsett om man håller ned skifttangenten en timme (okej lite överdrivet) innan man trycker på nästa tangent.

Inledningsvis trodde jag att det var för att jag var för snabb, men det spelar som sagt ingen roll hur länge man håller in tangenten. Samtidigt är det inte glapp eftersom alla tecken efter det första blir stora. Är i alla fall väldigt skumt och undrar om någon hört något liknande?

(vänster skifttangent fungerar bra)
Senast redigerad av RivenFlush 2009-08-19 kl. 13:54.
Citera
2009-08-19, 13:01
Medlem
cannaBes avatar
Vad är det för tangentbord? Trådlöst/kabel - USB/PS2? Märke? Give us the information biaaaaatch
Citera
2009-08-19, 13:55
Medlem
RivenFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Vad är det för tangentbord? Trådlöst/kabel - USB/PS2? Märke? Give us the information biaaaaatch

Tangentbordet på min laptop.
Citera
2009-08-19, 14:50
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Tangentbordet på min laptop.
Ok my bad att jag inte snappade upp det direkt Har du testat att ta bort knappen bara för att se att det inte ligger brödsmulor eller annan skit under? Lite långsökt kanske men man måste ju fråga.
Citera
2009-08-19, 15:35
Medlem
RivenFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ok my bad att jag inte snappade upp det direkt Har du testat att ta bort knappen bara för att se att det inte ligger brödsmulor eller annan skit under? Lite långsökt kanske men man måste ju fråga.

Japp, har kollat det, det skumma är ju att den aldrig funkar vid första trycket alltså även om verkligen håller inne den länge. Däremot funkar den ju direkt efteråt, exempelvis om man skriver 5 stora bokstäver med en millisekunds mellanrum så bir de sista fyra stora... aSDFG qERTY osv

Känns nästan som att någon satt en liten trojan i datorn (har bra antivirus dock)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in