• 1
  • 2
2009-08-18, 22:52
Medlem
En aningen annan uppställning från förra matchen med Kalou, Ballack, Deco och Ivanovic från start. Efter tjugo minuter utan några direkt farliga chanser fick vi en kalldusch när en skruvad studs hittade fram till Bent som enkelt kunde placera in bollen fri med Cech. Ett uns av frustration infann sig efter målet och Sunderland var effektiva med att gång på gång stoppa bollar mot Drogba och samtidigt stundvis hålla bollen inom laget utan att låta Chelsea skapa några givande anfall. Med cirka tio minuter kvar av första började vi hitta rätt med passningarna samtidigt som Sunderland backade hem. Synd att Ballacks volley inte gick in, väldigt ren träff rensad på mållinjen. Det kändes som att en kvittering hängde i luften men Sunderland klarade sig till halvtidsvilan.

Skönt nog startade andra halvlek där den första slutade med ett massivt bollinnehav för de blå, och det skulle inte dröja länge innan kvitteringen skulle komma genom ballack, väl placerad att stöta in bollen efter en skarvad hörna. Kul för Ballack att få näta i ligan. Med aningen mindre press fortsatte vi att skapa framåt utan att låta Sunderland få mycket gjort. Mycket boll för Deco, men det kändes inte riktigt hundra i passningarna tillsammans med lite tappade bollar. Gyllene läge att ta ledningen när Drogba bryter in i straffområdet och blir fälld efter en tjusig dribbling. Straffen förvaltar Lampard och sista biten av matchen tappar lite i tempo då vi håller boll väl och inte låter Sunderland komma till förutom en frispark strax utanför straffområdet. Till sist kul att Deco fick placera in trean, det var han värd.

Känns mycket mer positivt nu än efter första matchen mot Hull, och trots att det var nervöst i halvtid kändes det som att vi kom igång på riktigt i andra halvlek. Den blå maskinen när den är som bäst.
2009-08-19, 19:57
Medlem
gifferss avatar
Om ca en timme är det dags för United att spela borta mot Burnley. Ett mycket tuff match, då detta är Burnleys första hemmamatch i Premier League på mycket, mycket länge.

United har som sagt problem i backlinjen med Vidic, Neville, Ferdinand, Rafael och Evans borta. Jag tror att backlinjen kommer se ut enligt följande:

De-Laet----Brown----O`Shea----Evra

Jag hoppas att Owen startar ihop med Rooney på topp då deras samarbete såg väldigt bra ut i premiären.
2009-08-19, 20:07
Medlem
Har satt mina pengar på Burnley ikväll, en tippning med hjärtat men nog blir det inte helt lätt på Turf Moor.
2009-08-19, 20:12
Medlem
4522s avatar
Allright, då var det match igen. Hull borta är inget att leka med. Vi minns förra säsongen. Här kommer iallafall startelvan:

Gomes; Hutton, Bassong, Corluka, Assou-Ekotto; Lennon, Huddlestone, Palacios, Modric; Keane, Defoe. SUBSTITUTES - Cudicini, Chimbonda, Naughton, Bentley, O'Hara, Pavlyuchenko, Crouch.

Uppmärksamma forumläsare märker att Corluka täcker upp för King och att Hutton tar sig an högerbacken.
2009-08-19, 20:17
Medlem
Skulle vara kul om Burnley fick vinna i premiären!
2009-08-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Skulle vara kul om Burnley fick vinna i premiären!

..hemmapremiären
2009-08-19, 20:55
Medlem
Beeeeaaaast! :d
2009-08-19, 21:01
Medlem
4522s avatar
Det är då satan att min dator alltid hänger sig när jag ska starta en stream. Någon som hann se Defoes mål?

Vafan 0-2 nu och jag är fortfarande inte online.
Senast redigerad av 4522 2009-08-19 kl. 21:04.
2009-08-19, 21:05
Medlem
Men va i hela friden. De kommer bara göra ett sånt mål på hela säsongen, och det är då mot Manchester United. :/
2009-08-19, 21:07
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är då satan att min dator alltid hänger sig när jag ska starta en stream. Någon som hann se Defoes mål?

Vafan 0-2 nu och jag är fortfarande inte online.

Fick precis samtal från arenan. Spursfansen har det bra kan jag säga
2009-08-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men va i hela friden. De kommer bara göra ett sånt mål på hela säsongen, och det är då mot Manchester United. :/

Sjuk skotteknik, sjuk.
2009-08-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Sjuk skotteknik, sjuk.

Man kan inte säga annat än ett vackert mål, synd bara att det var mot fel lag

Förresten, intressant domslut vid offsiden på Owen... Han var ju solklart onside när passningen slogs, vilket är det som spelar roll.
Senast redigerad av henrik21 2009-08-19 kl. 21:12.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in