• 1
  • 2
2009-08-18, 11:48
Medlem
nosferatous avatar
Hej gubbar!

Jag skall snart en lnghelg till London, och har tnkt beska tv Ramsayrestauranger. En till lunch och en till middag. Vilka erfarenheter har ni av dessa och vilka rekommenderas?
Citera
2009-08-19, 02:41
Medlem
Euroshoppers avatar
Nr jag var i London fr en mnad sedan beskte jag Maze Grill tv gnger. Det ligger precis vid Grosvenor Square mitt i stan. Precis vid Bond Street har jag fr mig.

Jag betalade 18 fr en 3-rtters lunch.

Rekommenderar verkligen biffen. Bestllde medium rare och fick en perfekt tillagad stor bit ktt med deras egna pomme, dipsser och en halv rostad vitlk, allt p ett stort trblock, klockrent.

Engelska ostar gillade jag ocks, fick in ett jttegott nybakt brd till det.

Servicen var vldigt rapp och trevlig. En lite kul detalj var att jag fick en kyld sten under min Evian-flaska som hll vattnet kallt under hela mltiden.

Krde nnu en lunch innan flighten hem och sedan en risotto p gordon ramsays restaurang p Heathrow, blev lite fr mycket Ramsay.

http://www.gordonramsay.com/mazegrill/menus/setlunch/
Citera
2009-08-19, 08:41
Medlem
gr6810s avatar
r det ltt att f bord eller mste man boka lngt i frvg?
Citera
2009-08-19, 09:30
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euroshopper
Nr jag var i London fr en mnad sedan beskte jag Maze Grill tv gnger. Det ligger precis vid Grosvenor Square mitt i stan. Precis vid Bond Street har jag fr mig.

Jag betalade 18 fr en 3-rtters lunch.

Rekommenderar verkligen biffen. Bestllde medium rare och fick en perfekt tillagad stor bit ktt med deras egna pomme, dipsser och en halv rostad vitlk, allt p ett stort trblock, klockrent.

Engelska ostar gillade jag ocks, fick in ett jttegott nybakt brd till det.

Servicen var vldigt rapp och trevlig. En lite kul detalj var att jag fick en kyld sten under min Evian-flaska som hll vattnet kallt under hela mltiden.

Krde nnu en lunch innan flighten hem och sedan en risotto p gordon ramsays restaurang p Heathrow, blev lite fr mycket Ramsay.

http://www.gordonramsay.com/mazegrill/menus/setlunch/

Ok, det lter bra, tack fr recensionen
Citera
2009-08-20, 16:57
Medlem
nosferatous avatar
Jag trodde att det fanns ngra fler matintresserade som har varit hos Ramsay? Kom an, var inte snla
Citera
2009-08-21, 18:17
Medlem
Maze grill ar kanonbra - jobbar en svenska dar ocksa fran Skane om jag inte missminner mig.

Boxwood ar ingen hojdare men har den basta hummern i London - var inte sa farligt prismassigt dock...

Claridges ar ingen hojdare heller - mkt pretentios mat tycker jag!
Citera
2009-08-21, 18:28
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatou
Jag trodde att det fanns ngra fler matintresserade som har varit hos Ramsay? Kom an, var inte snla

Jag har bara testat Plane Food p Heathrow och jag var njd, ven om det inte var lika prisvrt som lunchen p Maze.

Om du vill ta en storslagen middag kan jag varmt rekommendera Sketch Lecture Room and Library. En 8-rttersmeny (man fr egentligen fler rtter eftersom det serveras amuse bouche mellan rtterna) kostar 96 pund. Hr r menyn till hger p sidan:

http://www.sketch.uk.com/downloads/vegetarian.pdf
Citera
2009-08-21, 18:30
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenealy
Claridges ar ingen hojdare heller - mkt pretentios mat tycker jag!

Vad menar du med pretentis mat?
Citera
2009-08-21, 20:12
Medlem
RS-Kickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag har bara testat Plane Food p Heathrow och jag var njd, ven om det inte var lika prisvrt som lunchen p Maze.

Plane food var ok, inte mer.

Tips r att beska dessa ocks http://www.relaisdevenise.com/
Citera
2009-08-24, 02:45
Medlem
trobds avatar
Den "sjlvbetitlade" som ligger p Royal Hospital Road r vl den som anses vara bst. ven dyrast dock.
Citera
2009-08-24, 11:10
Medlem
nosferatous avatar
Ok, det verkar som om det blir Maze i alla fall en gng d
Citera
2009-09-19, 14:05
Medlem
Averys avatar
Som sagt, behvs det en bokning eller? Ska dit i slutet av oktober.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in