2009-08-17, 20:11
Medlem
mr.arnes avatar
Är det i Xorg jag ska ändra?
Vad ska skrivas in/ändras på?

Edit: rätt upplösning hittas inte automatiskt alltså.
Citera
2009-08-17, 20:40
Medlem
DrMegahertzs avatar
Vad kör du för distribution och vad har du för grafikkort? Om det är något properitärt så måste du installera extra drivrutiner själv.
Citera
2009-08-17, 20:49
Medlem
raggarsvins avatar
jag har ett nvidia kort och använder nvidia-utils för att ändra upplösning, du kanske har något liknande?
Citera
2009-08-17, 21:33
Medlem
mr.arnes avatar
Jag har en sprillans ny laptop, en HP Pavilion dv7 med ett ATI 4650-kort och en 17,3 tums skärm. Har testat flera distros, det krånglar med alla när det gäller upplösningen senast Fedora 11 men även Puppy.
Citera
2009-08-17, 22:37
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Jag har en sprillans ny laptop, en HP Pavilion dv7 med ett ATI 4650-kort och en 17,3 tums skärm. Har testat flera distros, det krånglar med alla när det gäller upplösningen senast Fedora 11 men även Puppy.

Installera ATI:s proprietära drivrutin! I ubuntu kan den aktiveras med ett klick, i de flesta andra distros får du installera den manuellt eller använda något extra repo. För fedora finns tex. rpmfusion.
http://rpmfusion.org/
Citera
2009-08-17, 23:04
Medlem
pingvinens avatar
Min erfarenhet:

Nyare Ubuntu och Nvidia passar som hand i handsken. Också med Intels kort verkar det fungerar direkt (har provat ett par olika laptops). Ev måste du in i "System/Admin/Hardware drivers" och tillåta laddning av Nividia drivare. Thats it.
Citera
2009-08-18, 01:57
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Installera ATI:s proprietära drivrutin! I ubuntu kan den aktiveras med ett klick, i de flesta andra distros får du installera den manuellt eller använda något extra repo. För fedora finns tex. rpmfusion.
http://rpmfusion.org/
Tack för tipset ska prova det. Är det inte ATI's drivare som suger förresten?
Citera
2009-08-18, 09:23
Medlem
DrMegahertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Tack för tipset ska prova det. Är det inte ATI's drivare som suger förresten?

De har blivit betydligt bättre på senare tid, så det ska nog inte vara några problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in