2009-08-17, 16:35
Medlem
Jag har problem med min dator. Den började starta om sig själv med jämna mellanrum igår kväll. Det kommer upp en sådan där bluescreen innan den startar om men man hann aldrig se vad det stod så jag valde att bocka av automatomstarten vid systemfel så att man startar om manuellt istället. Så här står det i alla fall:
KERNEL_STACK_INPAG-ERROR

Teknisk information:
*** STOP: 0X00000077 (0X0000185, 0X0000185, 0X00000000, 0X0F57B000)

Någon som vet vad som är fel?
Citera
2009-08-17, 16:51
Medlem
Testa att ladda hem detta !

http://windows-help.org/indexd.php?k...93cyBFcnJvcnM=
Citera
2009-08-17, 16:56
Medlem
boostankans avatar
En snabb googling gav http://support.microsoft.com/kb/315266/sv
Citera
2009-08-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaycee
http://windows-help.org/indexd.php?k...93cyBFcnJvcnM=

Testade det men man behöver registrera sig för att det skall funka helt.
Citera
2009-08-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
En snabb googling gav http://support.microsoft.com/kb/315266/sv

Jo, har varit inne där tidigare men fattar inte så mycket.
Citera
2009-08-17, 18:33
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiks
Jo, har varit inne där tidigare men fattar inte så mycket.
Men det kanske gav dig någon ledtråd om vart felet ligger... Har du kollat andra google-länkar? Om alla pekar på samma typ av problem så är det ju ett steg i rätt riktning.
Citera
2009-08-17, 18:38
Medlem
Citat:
Men det kanske gav dig någon ledtråd om vart felet ligger... Har du kollat andra google-länkar? Om alla pekar på samma typ av problem så är det ju ett steg i rätt riktning.

Hm, nu kom det upp ny text:

"Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem med din dator" (som vanligt)

En process eller tråd som är nödvändig för systemet har oväntat avslutats eller avbrutits.

Teknisk information:
*** STOP: 0X000000F4 (0X00000003, 0X8A17B9A8, 0X8A17BB1C, 0X805C8C88)
Citera
2009-08-17, 22:58
Medlem
boostankans avatar
Gör du något speciellt när det händer? Spelar något spel, gör något annat krävande? Händer det bara när du har haft datorn igång ett tag eller kan det hända direkt?

Skulle vara bra om du gav lite mer ledtrådar.
Citera
2009-08-18, 18:28
Medlem
Citat:
Gör du något speciellt när det händer? Spelar något spel, gör något annat krävande? Händer det bara när du har haft datorn igång ett tag eller kan det hända direkt?

Skulle vara bra om du gav lite mer ledtrådar.

Nä, jag behöver inte göra något för att det skall hända. Det händer när jag inte är vid datorn och det händer när jag är vid datorn. Kanske skall nämna en sak som kan ha med det att göra. I början av året hade jag problem med grafikkortet och fick byta det. Sedan dess har det varit en del småfel där det blir en blå skärm (utan text) likt de problem jag hade tidigare med det gamla grafikkortet innan det lade av helt. I dessa lägen får man helt enkelt starta om datorn och då fungerar den som vanligt. Jag vet att det hände så nu precis innan det nya felet kom. Kanske har det med det att göra?
Citera
2009-08-18, 19:38
Medlem
boostankans avatar
Kanske har något med överhettning att göra, därav dina fortsatta problem trots att du bytte grafikkort. Det kan vara så att jag missförstår ditt inlägg, har lite bråttom just nu.
Citera
2009-08-19, 21:19
Medlem
Citat:
Kanske har något med överhettning att göra, därav dina fortsatta problem trots att du bytte grafikkort. Det kan vara så att jag missförstår ditt inlägg, har lite bråttom just nu.

Nä, jag tror inte det är överhettning. Tror du att det hjälper om jag installerar om Windows XP?
Citera
2009-08-20, 18:12
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiks
Nä, jag tror inte det är överhettning. Tror du att det hjälper om jag installerar om Windows XP?
Kan det säkert göra. Så jobbigt är det ju inte att ominstallera, prova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in