2009-08-17, 15:19
Medlem
Vart hittar man en snygg kavaj ála brittisk överklass, med armbågslappar och gärna en lapp på högeraxeln för bösskolven?
Vet att Barbour säljer slika saker men de är en bra bit utanför min tilltänkta budget, vill helst inte betala så mycket mer än säg 1500 pengar... Vet att jag antagligen inte får någon toppkavaj men något borde det ju finnas. Vanliga kavajer finns ju i prisklassen, de där lapparna jag vill ha ditsydda kan väl ändå inte vara så dyra?
Antar att jag skulle kunna gå till en skräddare med en befintlig kavaj och få lappar ditsatta men det är drygt och jag känner inte till någon bra yrkesman i min lilla stad...
Citera
2009-08-17, 15:48
Bannlyst
Vanligtvis är kavajerna du tänker på sydda i tweed. Det är det som gör dom dyra. En kavaj med skinnlappar påsydda på i annat material kommer få dig att se ut som ett stolpskott.
Citera
2009-08-17, 17:09
Medlem
Vet att det oftast är tweedkavajer men finns även i billigare material hittar bara inte igen någon i rätt prisklass...
På Brothers har de en som är sydd i lite grövre material, dock ej tweed, som de vill ha 1700 för... Det är gränsfall i min budget och det jag ville veta var om det fanns billigare varianter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in