• 1
  • 2
2009-08-17, 15:16
Bannlyst
Håller på att fixa min Ibanez, så jag hade skruvat av pickgaurden ( strängarna var redan av). Detta glömde ja när jag kom hem full som satan igår, så hela fronten också fram, hängande i sladdarna där inuti. En av sladdarna gick av pga tyngden men jag vet inte var den satt.

Sladden går bak kopplad till stallet, så jag gissar att det är en sån som ska ladda av på random metallisk yta. Men jag vet inte vart den var kopplad. Volymen har en sån sladd som är kopplad till en metallbit, ska tonkontrollen också ha det ? Issåfall ska den ju sitta där. Jag kan inte hitta något ställe där den ser ut att ha suttit, men jag vet att den har suttit någonstans.
Citera
2009-08-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magiceightball
Håller på att fixa min Ibanez, så jag hade skruvat av pickgaurden ( strängarna var redan av). Detta glömde ja när jag kom hem full som satan igår, så hela fronten också fram, hängande i sladdarna där inuti. En av sladdarna gick av pga tyngden men jag vet inte var den satt.

Sladden går bak kopplad till stallet, så jag gissar att det är en sån som ska ladda av på random metallisk yta. Men jag vet inte vart den var kopplad. Volymen har en sån sladd som är kopplad till en metallbit, ska tonkontrollen också ha det ? Issåfall ska den ju sitta där. Jag kan inte hitta något ställe där den ser ut att ha suttit, men jag vet att den har suttit någonstans.

Det är jorden som har lossnat. Den ska förmodligen sitta på en av pottarnas baksida. Kolla vart alla andra jordkablar går till för pott och löd fast den där.
Citera
2009-08-17, 15:58
Medlem
Tingalings avatar
Nu är ju inte Ibanez mitt område men på fender och gibsons hemsidor kan man hitta ritningar över all elektronik så googla så kanske du hittar? Annars så borde det inte vara helt omöjligt att hitta vart den har suttit. Något spår måste den ju lämnat efter sig.
Citera
2009-08-17, 16:04
Medlem
Antimatters avatar
Kolla Ibanez hemsida. Har lödningscheman i mängder.
Senast redigerad av Antimatter 2009-08-17 kl. 16:12.
Citera
2009-08-17, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av St-Templar
Det är jorden som har lossnat. Den ska förmodligen sitta på en av pottarnas baksida. Kolla vart alla andra jordkablar går till för pott och löd fast den där.

Ja, det sitter en jordare på volymen. Ska det sitta en på tonen också ? Issåfall är det där den ska sitta.

Tack för alla svar, ska kolla google och ibanez hemsida .

Körde några sökningar innan jag gjorde tråden, men jag hittade bara ritningar, inga riktiga bilder. Lite svårt att se då.
Citera
2009-08-17, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antimatter
Kolla Ibanez hemsida. Har lödningscheman i mängder.

Hittar inte ett ända lödschema, kan du vara lite mer specifik än Ibanez hemsida ?
Citera
2009-08-17, 22:06
Moderator
MondoBizarros avatar
Tror du får bättre svar på rätt ställe, så jag flyttar!
M-A -> Egen musik
/Mod
Citera
2009-08-18, 10:21
Medlem
Antimatters avatar
Citat:
Hittar inte ett ända lödschema, kan du vara lite mer specifik än Ibanez hemsida ?

http://www.ibanez.com/support/ här är allt du behöver
Citera
2009-08-18, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antimatter
http://www.ibanez.com/support/ här är allt du behöver

Min finns inte med ... Går bara till '94, min är en 91a.

Kanske finns någon som är lik rg550 ?
Citera
2009-08-18, 16:03
Medlem
Antimatters avatar
Aj fan. Det var synd. Kan inte Ibanez gitarrer så bra så kan inte svara på det.
Men googla efter det eller fråga på Ljudbojen.se !
Citera
2009-08-19, 16:25
Bannlyst
Fortfarande inte hittat något svar !

Skulle bli oerhört tacksam ifall någon kunde hjälpa mig, har en spelning om 2 dagar så jag måste få på strängar och grejer också.

Här kommer en bild också.

http://img4.imageshack.us/i/200908193922.jpg/
Citera
2009-08-19, 16:28
Medlem
Citat:
Fortfarande inte hittat något svar !

Skulle bli oerhört tacksam ifall någon kunde hjälpa mig, har en spelning om 2 dagar så jag måste få på strängar och grejer också.

Här kommer en bild också.

http://img4.imageshack.us/i/200908193922.jpg/

Testa att löda fast den på potten till vänster på bilden, om det är fel så kommer du märka det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in