• 1
  • 2
2009-08-17, 11:01
Medlem
papercuts avatar
Är det någon som har bra eller dålig erfarenhet utav Gjensidige.

Ligger nu i fejd med dom angående en bilkrock för ett halvårs sedan. Genom mailkonversationer blev vi lovade rättshjälp, men nu när räkning ska betalas till advokat backar dom ur och blånekar, gömmer sig bakom en massa kvack.
Citera
2009-08-17, 11:59
Medlem
Jag hade också det försäkringsbolaget på min förra bil, jag blev påkörd av en lastbil som körde från platsen(jag tog regnr), då blir det ju lastbilens försäkringsbolag som ska gå in och täcka skadorna, men lastbils chauffören blånekade såklart och gjensidige gjorde ingenting utan bara tog hans bortförklaring och jag fick betala allt själv.
Detta bolag rekomenderar jag absolut INTE!!!
Citera
2009-08-17, 12:14
Medlem
papercuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cavallo
Jag hade också det försäkringsbolaget på min förra bil, jag blev påkörd av en lastbil som körde från platsen(jag tog regnr), då blir det ju lastbilens försäkringsbolag som ska gå in och täcka skadorna, men lastbils chauffören blånekade såklart och gjensidige gjorde ingenting utan bara tog hans bortförklaring och jag fick betala allt själv.

Vi sitter i den sitsen nu att vi körde på motorvägen skulle göra ett dubbelt filbyte över till avfartsled, där har precis en Hummer3a fått bensinstopp och vi smäller rakt in i sidan och skrapar bilarna mot varandra.
Hummern står alltså helt på filen, inga varningsblinkers eller en triangel. Iom att kärringen som testkörde den (hon hade alltså lånat den för provkörning utav ett företag) sa att dom suttit i bilen och diskuterat om dom skulle gå iväg och köpa bensin! Men det resoneras ändå att det är vi som är vållande till krocken, då vi brustit i ansvar, Hummern kunde kört åt sidan där det fanns gott om små dikesfickor och dessutom rullat den dit genom tomgångskörning. Gjensidige verkar inte heller villiga att kämpa för sina klienter
Citera
2009-08-18, 19:30
Medlem
Har jag förstått det hela rätt? Du gjorde ett dubbelt filbyte som resulterade i att du körde på ett stillastående fordon, vilket iofs kan ha stått på en plats där det råder stoppförbud?
Citera
2009-08-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cavallo

Har själv jobbar i branschen och oftast är det kunden som har fel när den ej får ersättning då kunden ej har stenkoll på reglerna. Är ju många som tror att dem har företräde om de åker rakt fram i en korsning utan väjningsplikt.

Regressärenden är ännu svårare om du ej har vittnen. Om kunden har en motsatt berättelse från din, varför skall dem lita på dig? Bolagen gör upp sinsemellan och försöker deala men det är svårt när ord är mot ord.

Har ej jobbat på Gjensidige men vet att dem är bland dem bästa i alla fall i Sverige. Folksam vill man inte ha bilen försäkrad i om man skall krocka
Citera
2009-08-23, 00:01
Medlem
Svithjods avatar
Har en fd kollega som börjat på Gjensidige + stött på lite företagsfolk via jobbet, vilka fyllesvin. De stöder svensk bryggerinäring rätt bra åtminstone, så ni vet att försäkringstagarnas pengar kommer bryggerinäringen till del i varje fall.
Så lite snålande på ersättningen torde va på sin plats, trots allt måste krognotorna oxå betalas
Citera
2009-09-01, 20:09
Medlem
Ett riktigt skitbolag som behandlar kunder som idioter. Min sambo ringde idag Gjensidige för att vi vill byta till länsförsäkringar där vi har huslån osv. På kundtjänst svarar en idiot som försöker lura min sambo att vi inte kan byta försäkring innan april nästa år. Hon förklarar för honom att vi vill lägga allt på samma bolag för att vi får reducerade kostnader, då börjar han babbla om att "men vi måste faktiskt tänka på oss"!!! Snacka om att sätta sina kunder i första rummet. Tillslut fick karln dock ge sig, men en okunnig person skulle nog kunna bli lurad av den här typen människor

Billiga är de, men det spelar mindre roll då bolaget är skit. Känner flera som inte fått ut på försäkringen pga extrema tolkningar av det "finstilta".

Alltså, stor varning på Gjensidige.
Citera
2009-09-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaQzaQ
Har själv jobbar i branschen och oftast är det kunden som har fel när den ej får ersättning då kunden ej har stenkoll på reglerna. Är ju många som tror att dem har företräde om de åker rakt fram i en korsning utan väjningsplikt.

Regressärenden är ännu svårare om du ej har vittnen. Om kunden har en motsatt berättelse från din, varför skall dem lita på dig? Bolagen gör upp sinsemellan och försöker deala men det är svårt när ord är mot ord.

Har ej jobbat på Gjensidige men vet att dem är bland dem bästa i alla fall i Sverige. Folksam vill man inte ha bilen försäkrad i om man skall krocka

Min bror satt med i bilen och skrev en vittnes berättelse till Gjensidige... Det var han som såg regnummret jag var för chockad, för att uppfatta detta.Om han inte varit med så vad skulle jag gjort, stannat mitt på essingeleden i stockholmsrusnings trafik för att försöka få tag i ett vittne - LÖJLIGT!!! Min andra bror jobbar med bilförsäkringar och rådde mig att genast åka till drive in besiktning samt göra en polisanmälan... allt detta gjordes direkt... drive in besiktningen sa att detta var ett solklart fall av någon som kört på längssidan på bilen kommandes bakifrån... Gjensidige ville inte hjälpa mig!!! Men det är ju bra att veta i framtiden, kör jag på någon så ska jag köra därifrån såfort som möjligt och sen bara blåneka... Det verkar vara så det funkar!!!
Senast redigerad av Cavallo 2009-09-07 kl. 23:50.
Citera
2009-09-16, 17:30
Medlem
papercuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cga
Har jag förstått det hela rätt? Du gjorde ett dubbelt filbyte som resulterade i att du körde på ett stillastående fordon, vilket iofs kan ha stått på en plats där det råder stoppförbud?

Ja fordonet hade fått bensinstopp mitt på leden, hade personen som kört valt att tomgångsköra alt rulla in den 25 meter hade personen kunna parkerat in i en ficka vid vägkanten. Ist satt dom i bilen och funderade på om dom skulle gå och köpa bensin, sa dom till oss direkt efter.
Citera
2009-09-16, 17:57
Medlem
Rackartusss avatar
Jag och ett par vänner spenderade en vecka i härliga Härjedalen. Vi hade min Peugoet 807 som var försäkrad hos Gjensidige. Dagen innan hemresan så dör bilen. Nu är jag ingen expert på bilar, så jag rullade in den på en infart och ringde bärgare. Han kommer dit och konstaterar att bilen är, som jag trodde, död. När vi får rapporten från verkstaden så hävdar dom att detta skett: gaser från olja som värmts upp går igenom en slang. När bilen åkt till fjällen så har den alltså värmts upp under resan och sen korta stunder när vi använt den, för att sedan kylas ned när den stått i minusgraderna. Detta leder till att det tillslut blir stopp i slangen (jag sa att jag inte var någon expert, så fråga inte vad detta är för slang). Pang, tjoff, så smäller någonting i bilen (inte heller detta minns jag vad det var, exakt). Meckarna påstår att det inte bör vara några som helsta problem med att få de på försäkringen. Men ack, så fel dom hade. Det är en köldskada, detta täcker inte försäkringen. Trots att vi bor i ett vinterland! Detta var tydligen en vanlig skada på bilar i fjällen, som jag aldrig hört talas om. Och denna slangen är inte heller något som kollas upp på besiktningar och dylikt. Alltså hade ingen kunnat förutspå detta. Vad jag borde ha gjort, var att hoppa ur bilen när den dog, låtit den rulla ner för backen vi var påväg uppför och sen cashat ut fina stålar för en kraschad bil. Istället fick jag punga 47.000 för en ny motor. Yey.

Men i slutändan kommer man ju ändå alltid fram till att det är mitt fel, som inte läste det finstilta. Har hur som helst bytt försäkringsbolag.
Citera
2009-09-16, 22:39
Medlem
papercuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackartuss

Men i slutändan kommer man ju ändå alltid fram till att det är mitt fel, som inte läste det finstilta. Har hur som helst bytt försäkringsbolag.

Bilen vi krockade in i har/hade IF som bolag. Så den nya bilen vi surt fick panikköpa tog vi en helårsförsäkring just hos IF.

Och inte nog med det verkstaden bilen stod på ringde och ville vi skulle skrota den. Fick ett ok från Gjensidige och skrev på pappret frågade om den skulle skrotas och inte bli ägarbyte på den. Visst sa dom medans veckan efter kommer papper på att ägarbyte gjorts
Citera
2009-09-22, 08:56
Medlem
rebbans avatar
Jag har bara posetiva erfarenheter själv och via jobbet om dom.
Ett av dom bättre bolagen att ha att göra med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in