Citat:
Ursprungligen postat av Cavallo
Jag hade också det försäkringsbolaget på min förra bil, jag blev påkörd av en lastbil som körde från platsen(jag tog regnr), då blir det ju lastbilens försäkringsbolag som ska gå in och täcka skadorna, men lastbils chauffören blånekade såklart och gjensidige gjorde ingenting utan bara tog hans bortförklaring och jag fick betala allt själv.
Detta bolag rekomenderar jag absolut INTE!!!
Vi sitter i den sitsen nu att vi körde på motorvägen skulle göra ett dubbelt filbyte över till avfartsled, där har precis en Hummer3a fått bensinstopp och vi smäller rakt in i sidan och skrapar bilarna mot varandra.
Hummern står alltså helt på filen, inga varningsblinkers eller en triangel. Iom att kärringen som testkörde den (hon hade alltså lånat den för provkörning utav ett företag) sa att dom suttit i bilen och diskuterat om dom skulle gå iväg och köpa bensin! Men det resoneras ändå att det är vi som är vållande till krocken, då vi brustit i ansvar, Hummern kunde kört åt sidan där det fanns gott om små dikesfickor och dessutom rullat den dit genom tomgångskörning. Gjensidige verkar inte heller villiga att kämpa för sina klienter