2009-08-17, 01:35
Medlem
babbiss avatar
Hej.
Skapar denna tråd åt min lillebrors önskan, han och en kompis har spelat in en låt, en cover på "Fall for You" med bandet Secondhand Serenade.
Dom vill ha lite ärlig kritik, vad tycker ni?
bra / dåligt?
Något att tänka på i framtiden?

Själv tycker jag dom gör det bra, inte min musiksmak egentligen då det går på tok för sakta.
Men är ändå första låten dom har spelat in tillsammans och jag tycker dom är duktiga.

(Lillebror är under 18 annars hade han självklart skapat tråden på egen hand.)
Tacksam för svar!
http://www.youtube.com/watch?v=S4WdKj1Sbx4
Citera
2009-08-17, 01:47
Medlem
stilltons avatar
svårt att säga på så lättsjungen slätstruken låt, men visst faan kan han sjunga. det hörs lite väl tydligt att det är en svensk röst. man får för sig att han försöker imitera en något nonchalant framförd text, vilket blir platt fall när han inte behärskar språket fullt ut. Sjung exempelvis Bä bä vita lamm så vi får lite fler infallsvinklar att reflektera över, åt (hrrrm) lille lille bror..
Citera
2009-08-17, 02:03
Medlem
babbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
svårt att säga på så lättsjungen slätstruken låt, men visst faan kan han sjunga. det hörs lite väl tydligt att det är en svensk röst. man får för sig att han försöker imitera en något nonchalant framförd text, vilket blir platt fall när han inte behärskar språket fullt ut. Sjung exempelvis Bä bä vita lamm så vi får lite fler infallsvinklar att reflektera över, åt (hrrrm) lille lille bror..
Kan hålla med om att det är en lättsjungen låt, eller dom gör sången enklare än originalet i alla fall då dom sänker den rejält.
Citera
2009-08-17, 13:49
Medlem
netkos avatar
Jag hörde knappt gitarren, men sången var okej.

Semibra kvalité på inspelningen, men helt klart godkänd.
Citera
2009-08-17, 14:33
Medlem
Escapisms avatar
Sorry men det blev för generiskt för att hålla det intressant. Gör något intressant med musiken. Man gör det inte bara för att få tjejer.
Citera
2009-08-22, 03:29
Medlem
babbiss avatar
Dom funderar på att göra en cover på 1, 2, 3, 4 med Plain White T´s, jag lyssnade nyss på den och tyckte den lät bra.
Lite mera fart i den än den första, mer gitarr över huvudtaget så dom kan nog göra något lite roligare av den låten, vad tror ni?
Citera
2009-08-29, 19:39
Medlem
babbiss avatar
Nu har dom jävlarna spelat in en låt som heter "Collide", ännu en cover.
http://www.youtube.com/watch?v=fQ3yv7IVuh0

Vad tycks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in